Липсата на политика за развитие на авиацията и промените в закона за отбраната за съвместната охрана на въздушното ни пространство заедно с други държави членки на НАТО са причините командирът на ВВС да подаде оставка.
Това стана ясно на извънреден брифинг в Министерски съвет, след като генералът беше привикан на среща с премиера Бойко Борисов. След нея той оттегли оставката си.
Като друга причина за оставката си ген. Радев посочи това, че не може да гарантира живота е здравето на пилотите заради плачевното състояние на работата.
ВВС удариха дъното, коментира той. "Най-голямото ми притеснение е, че аз, като командир на ВВС, в тази ситуация, не мога да гарантирам здравето на нашия летателен и инженеро-технически осигуряващ състав", обясни той. Радев е запознал премиера за състоянието на авиацията и двамата са обсъдили спешните мерки, които трябва да се вземат за спасяване на авиацията. Борисов е поискал следващата сряда разчети за това какво е необходимо за спешно спасяване на ВВС.
По думите му ВВС сами са удължили летателния ресурс на изтребителите МиГ-21 и МиГ-29, което е рискова мярка с краткосрочен ефект. Той очаква правителството да приеме програма, с която да се отпуснат средства така че военната авиация да бъде приземена като се повишат летателните часове на летците и за генериране на бойни способности.
Ген. Радев подаде оставката си по-рано днес заради нерешените проблеми на авиацията. След разговор с премиера Бойко Борисов обаче той промени решението си и оттегли оставката си, като Борисов е поел ангажимент при съставянето на новия бюджет средствата за военната авиация да бъдат увеличени с 80 млн. лв., за да се отговори на най-належащите нужди и потребности.
Нямам личен конфликт с военния министър Николай Ненчев. Различията ни са принципни, подчерта ген. Радев.
По-рано днес, по време на срещата си с премиера Борисов ген. Радев изнесъл подробно проблемите на авиацията - недостатъчен брой изтребители, с които да се носи охраната на въздушното пространство, броят на подготвените летци намалява и те летят опасно малко, което не само силно увеличава вероятността от допускане на тежки летателни произшествия, но и води до невъзможност за подготовка на млад летателен състав, свърхнатоварване и застаряване; поетите като ангажимент срокове от ръководството на Министерството на отбраната за сключване на договори за ремонт и доставки за самолетите МиГ-29 не са изпълнени и остават неясни във времето; разработеният от ръководения от него екип проект за придобиване на нов боен самолет с обоснована конкретна програма не е внесен за обсъждане в Министерски съвет, въпреки поетия ангажимент; при цялата тежка ситуация полетите допълнително се ограничават месеци наред поради липса на гориво.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
01.10 2015 в 20:43
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.10 2015 в 15:14
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.10 2015 в 14:55
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
781000
Украйна съобщава, че ситуацията на фронта се влошава
ob1
''Ако едно прасе се снима до Зеленски, то не спира да бъде прасе''
ob1
Борисов не е в положение да поставя условия, заяви Асен Василев
alfakentavur
Украйна съобщава, че ситуацията на фронта се влошава
ob1
Натискът се усилва: Русия завоюва Новабахмутовка край Очеретино
ob1
Срути се подпорна стена на магистрала Струма
781000
Борисов не е в положение да поставя условия, заяви Асен Василев