Бивши служители на тех гигантите Гугъл и Фейсбук започват кампания срещу компаниите и вредите от интернет и социалните мрежи.
Групата от Силициевата долина е решена кампанията ѝ да обхване целия свят и да учи и предупреждава за вредите от пристрастяването към социалните мрежи и смартфоните.
"Бяхме там. Знаем какво измерват компаниите. Знаем как говорят и знаем как действат инженерите им", казва Тристан Харис, бивш дизайнер по етиката в "Гугъл", който сега тръгва срещу бившите си работодатели.
"Двата най-големи суперкомпютри в света са при тези компании - Гугъл и Фейсбук. Къде ги насочваме? Насочваме ги към мозъците на хората и децата", казва Харис, цитиран от "Ню Йорк Таймс".
Сред инициаторите е и създателят на Like бутона във Фейсбук Джъстин Розенстийн.
Кампанията, наречена "The Truth About Tech" ("Истината за технологиите") и обединена в организацията "Center for Humane Technology" ще бъде финансирана със 7 млн. долара от неправителствената медийна организация CommOn Sense Media. Планира се също така анти-тех кампанията да започне в 55 хил. американски училища.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14369
1
13.03 2018 в 13:16
Като се кача в метрото и се изумявам.Всеки блее в телефона и е с тапи в ушите.
Рядко виждам някой с книга, дори електронна.
Последни коментари
Владè
Тотален резил: Президентът на Република Сръбска опита да целуне Путин, той го отблъсна
демотиватор
Датският премиер Фредериксен беше нападната в Копенхаген
Constanza
Обичаме ги, но когато си отидат. Посмъртно Алек Попов получи голямата награда ''Христо Данов''
Telluris Malus
Въпреки кметските уверения: Столичани пак протестират срещу промените на движението в центъра
Джендо Джедев
Колата на НСО с Кирил Петков се е движила с близо 140 км/ч при катастрофата, в която загина човек