Евродепутати: Фолксваген се опитва да печели, но във вреда на България

Te изразяват несъгласие с решението на концерна Фолксваген да строи новия си завод в Турция

DW 01 октомври 2019 в 11:15 10141 1

От Европарламента прозвуча критика срещу плановете на Фолксваген да строи новия си завод в Турция, пише българската секция на "Дойче веле".

„Като имаме предвид все по-лошото състояние на правовата държава, на медийната свобода и на демокрацията под управлението на президента Ердоган, решението на ръководството на концерна VW предизвиква потрес", заяви в понеделник евродепутатът от Зелените Райнхард Бютикофер. Според него, това решение освен всичко нарушавало правилата на ЕС за защита на конкуренцията.

„Изглежда, че решаващи за избора на Турция са били гаранцията, че с пари на турските данъкоплатци ще бъдат закупени 40 000 автомобила, както и щедрата държавна помощ в размер от 400 милиона евро", каза още Бютикофер, който е председател на Европейската партия на Зелените. В рамките на Митническия съюз Турция се е ангажирала да спазва правилата на ЕС, но така и не прилага на практика това обещание, смята политикът.

Агенция Франс Прес припомня, че до последния момент и България, която е член на ЕС, се е надявала да получи завода. Правителството в София също направи на концерна примамливо предложение за държавна помощ – по думите на премиера Бойко Борисов обаче, това можело да стане само „при стриктно спазване на европейското законодателство".

Бютикофер настоява за намеса на Европейската комисия, понеже, според него, Фолксваген се опитва да печели, нарушавайки правилата, а освен това и вреди на една държава-членка. Той добави, че този негов призив се подкрепя от европейски депутати от германските партии ХДС и СвДП.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

6774

1

ЛАФЪРДИЕВ

01.10 2019 в 17:21

VW ша си го премести...
Тъй да загуби той тоз богат пазар от 5 милиона най-бедни европейци... Дето толкоз инвестиции привлякъл, че работници за завода му не може даже да му осигури.. Ама щял да му дигне инфраструктурата...
Ма то бива ли тъй.. Да са предпочете 50 милионен пазар с готова инфраструктура, че и 30% държавна помощ чак да приема.. Та още по-тънкана да му са фане инвестицията..
А за санкции към страната, в която Форбс го отрежда като най-голяма немска фирма на огромен пазар, от турско и думичка не са чува..
За разлика от България, дет сляпо следва санкциите на ЕС..
И що ли еврозелките не дигаха тоз шум га Мерцедес, БМВ, КЛАСС, Метро и сие дигаха заводи и магазини в страната под санкции.. И не заклеймяваха немските концерни, че избегват санкциите?