Търгът за доставка на 16 нови мотриси за средни и дълги разстояния на БДЖ, който е на етап обсъждане на технически предложения, е пред провал, научи OFFNews.
Най-вероятно процедурата с бюджет от 246 787 878,93 лв. без ДДС (296 145 454,72 лева с ДДС) ще бъде прекратена, въпреки подадените оферти от страна на трима световни производители на влакове - "Алстом", "Сименс" и "Щадлер".
Големият залог е изострил до краен предел кандидатите в търга за доставката на електрическите мотриси и в самата комисия по избора в БДЖ. По неофициална информация БДЖ търси оправдание в липсата на пари за предстоящото прекратяване на обществената поръчка, но проблемите са другаде.
И трите оферти отговарят на заданието на БДЖ. "Алстом" предлагат мотриси "Корадия", "Щадлер" са заложили на влакчета "Флирт", а "Сименс" предлагат модификацията "Дезиро ML".
Според източниците на OFFNews БДЖ в никакъв случай не иска да купи модела, предлаган от германския технологичен гигант, въпреки че компанията е традиционен доставчик на българските железници. "Сименс" достави 50 дизелови и електрически мотриси Дезиро, а наскоро спечели и поръчка за 10 локомотива "Смартрон".
Според ръководството на БДЖ обаче "Дезиро ML" отстъпвали значително като удобства и характеристики в сравнение с "Флирт" и "Корадия". Германските мотриси били подходящи за крайградски маршрути, но не и за дълги разстояния, заради тесните седалки и липсата на достатъчно места за багаж. А БДЖ иска да пуска новите влакчета до Варна и Бургас. Аргументът обаче е доста странен предвид факта, че австрийските железници ÖBB, чието качество няма нищо общо с това на нашите, си поръчаха 200 такива влака от "Сименс".
От родния жп превозвач предпочитали друг вид мотриси на "Сименс" - модификацията "Мирео", но от световния производител били неотстъпчиви за това, че участват с "Дезиро ML".
Любопитен момент е и това, че германците предлагат на БДЖ уникални условия за доставка - закупените мотриси да пристигнат у нас в срок от 6 месеца след подписването на договора, а не в определения срок от година и половина. Освен това те са и по-евтини от тези на "Алстом" и "Щадлер".
Някои източници на OFFNews обвързват очакваното прекратяване на тръжната процедура с интерес на компания, към която е бил поет ангажимент да получи договора за почти 300 милиона лева от БДЖ. Във всеки случай за момента казусът изглежда неразрешим и продължението му е много вероятно да е в съдебната зала.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
8074
3
15.10 2020 в 10:20
"""
- Абе, тука имаме едни боклуци дето не знаем къде да ги шитнем и ви покриват изискванията.
- Дайте ни нещо по - читаво.
- Не знаем къде да ги набутаме. С това ще играем. Можем още утре да ви ги пратим, че тука мухлясват в един склад.
"""
Разбира се, това е единствено на база на комуникацията, може и да са много хубави влакчетата, не знам.
11912
2
15.10 2020 в 09:52
1. Не знаеха, че имат такива изисквания? - не са включили правилните експерти или нямаха време?
2. Не искаха да ги вписват в заданието? - каква е причината да не искат? Кой намазва от това?
10372
1
15.10 2020 в 08:36
Последни коментари
Simo
Алфа рисърч: ПП-ДБ са загубили 200 000 гласа от вота миналата година
Stoyancho
Алфа рисърч: ПП-ДБ са загубили 200 000 гласа от вота миналата година
Кок
Въздушна атака срещу Киев и Лвов
dolivo
Въздушен Шенген: 6 деца са изведени от страната без съгласието на другия родител
зора
''Синя България може да бъде дясното лекарство''
демотиватор
Почина ръководителят на севернокорейската пропаганда, служил при тримата Ким
user4eto
Алфа рисърч: ПП-ДБ са загубили 200 000 гласа от вота миналата година