Докато за държавните ни железници е трудно и дори невъзможно да се каже добра дума, то частният локомотивен завод "Експрес Сервиз" в Русе е точно противоположният пример. Предприятието вече снабдява с български маневрени локомотиви и френските железници.
Така в списъка с имиджови клиенти на компанията влиза и гигантът SNCF.
Доставените машини от българия са акумулаторни локомотиви от модела ES1000. Те вече извършват маневрената дейност на високоскоростните френски влакове TGV в централното депо на SNCF в Лион - Technicentre de Lyon Gerland.
"Обучихме маневрен персонал и хора за поддръжка, като мнението на всички е, че техниката е много добра и интуитивна", заявиха от "Експрес Сервиз".
Въпреки че българският маневрен локомотив изглежда като малка жълта "въшка" пред високоскоростните френски влакове, мощността му е напълно достатъчна да ги обслужва. TGV тежи около 400 тона, а ES1000 е за номинален товар 1000 тона. Батерията им стига за цялата територия на депото, чиято дължина е поне 2 километра. Локомотивчето може да бъде заредено от всеки трифазен контакт.
Русенският локомотивен завод доставя маневрени локомотиви по цял свят. Във Великобритания предприятието миналата година продаде 6 машини, които обслужват влакове Stadler Flirt и Bombardier Aventra. Освен това различни модели електрически и дизелови български локомотиви на "Експрес Сервиз" са експортирани в Германия, Швейцария, Прибалтика, Русия, Бразилия, в съседните държави и дори в Китай. Маневрите в софийското метро също се извършват от русенски машини на батерия.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
случайно прочетох
Таксиджии на протест, ще обикалят Столична община
alcom4
Новият руски министър на отбраната е марионетка на Путин, обяви Великобритания
alcom4
Арестуван е генерал Кузнецов - кадровикът на руското министерство на отбраната (обновена)
230 млрд баксов
НОИ реши: Пенсиите се вдигат с 11% от 1 юли
leomesi
Дежавю: Работници удрят жълтите павета с чук