Тренировки по шампионски: Какви упражнения правят грациите ни по време на карантината (видео)

Василена Иванова
05 април 2020 в 18:44 | 8230 |0

Тренировките по време на карантина трябва да продължат. Или поне доколкото е възможно. Изолацията около коронавируса опредено обърка плановете на повечето спортисти. Не само българските, а и тези по целия свят.

Малко, дори единици, са тези, които продължават активните си тренировки. За по-голямата част от тях подготовката е изцяло прекратена. Това е и причината шампионите да опитат да реорганизират тренировките си по най-добрия начин. А феновете сега имат предимството да тренират заедно с тях чрез онлайн упражненията им.

За жалост в спорт като художествената гимнастика няма как да се осъществи пълноценна подготовка от дома, а упражненията, които състезателките могат да правят, се изчерпват със силови комплекси, основна техника с уред и стречинг. Тъй като обаче правилата за всички са равни, те правят всичко по силите си.

Грациите ни от ансамбъла Ерика Зафирова и Лаура Траатс например показват своя бърза загрявка и комплекс от няколко упражнения. Ерика залага на бързина и сила, като показва последователни упражнения за корем, гръб, ръце, седалище и други. За една гимнастичка, това е основно загрявка на тялото, но може да бъде полезно на всеки, който иска да прави кратки тренировки сутрин.

Вижте тази публикация в Instagram.

Стоенето вкъщи има и хубава страна! ???? Ще ви покажа поредица от моята рутинна загрявка ????Нека се раздвижим задно ♥️#StayFit #StayHome #motorola #motorolabg @motorolabg

Публикация, споделена от ErikaZafirova (@erikazafirova) на


От своя страна Лаура показва упражнения, непосилни за всеки, който не практикува спорта, като показва как  всяка гимнастичка се разтяга всекидневно. Нещо, което е наложително в спорт като този. Преди всичко момичетата показват, че най-важно преди всяка тренировка, е тялото да се разгрее хубаво.


Подробен комплекс от упражнения показва и Снежана Дечева – бивша гимнастичка, която бе резерва на ансамбъла ни, който спечели бронз от Олимпиадата в Рио де Женейро. В рамките на повече от един час златното момиче обяснява повече за правилната позиция на тялото, за основните елементи в гимнастиката и за упражнения, които трябва да се правят всекидневно. Тренировките са най-вече полезни за прохождащите в спорта малки гимнастички.


Разбира се, чуждестранните състезателки не остават по-назад. Сред най-добрите упражнения показват две от бившите вече звезди на руския национален отбор. Яна Луконина – световна и двукратна европейска шампионка, както и вицеолимпийската шампионка Дария Дмитриева.

Вижте тази публикация в Instagram.

Ваш животик скажет вам «спасибо» ???? #тренируйсядома #спортнормажизни @minsport_rf

Публикация, споделена от Yana Lukonina (@yanalukonina) на


Тренировката на Луконина е достъпна за всеки, който практикува пилатес, като обхваща работата върху всеки мускул от тялото, но най-вече работи за красива коремна линия. Дмитриева по-скоро показва полезни упражнения, които могат да бъдат вплетени в ежедневната ни тренировка. И двете демонстрират как да натоварваме отделни мускули от тялото, без да се нуждаем от допълнителна екипировка.

Упражнения, отправени само към гимнастички или балерини, показва изгряващата украинска гимнастичка Олена Дяченко. Упражненията за стъпала изглеждат страшно за обикновения зрител, но биха били полезни за всяка състезателка, която не може да провежда активно тренировките си по балет, които наблягат и да красивите крака.

Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !