100-тонен парен звяр от Третия райх идва за реставрация в София (видео)

Светослав Метанов | 13 февруари 2019 в 07:27 | 5894 |1

100-тонен исторически парен локомотив вече пътува от Виена към България за пълна реставрация, съобщават австрийските медии. 

Машината е произведена в Пилзен в тогавашния Трети райх и се смята за една от най-мощните при движещите се с пара. След края на Втората световна война въпросният парен локомотив е останал в бившата ГДР, а след това е бил продаден, за да се окаже в жп музея във Виена през последните 20 години.

Собственичката на локомотива обаче е решила, че времето му за "почивка" вече е изтекло и над 100-тонното чудовище отново трябва да забълва сажди и пушек. А възможностите това да са случи в цяла Европа са силно ограничени и до голяма степен зависят от ентусиасти и любители на ретро влаковете. Неслучайно Карин Флайшхакер е избрала локомотивът да замине за цялостна реставрация и ремонт в България. Точно у нас са останали най-много парни локомотиви в Европа и има специалисти, които са "събуждали" към втори живот дремещи от десетилетия парни красавци.

"Ремонтът в София ще продължи около девет месеца. Идеята ни е след това да използваме този локомотив за атракционни пътувания, за да можем да изплатим разходите за ремонта", обяснява собственичката.

А частното жп предприятие от българската столица, което ще се заеме с доста екзотичната задача, ще получи и доста впечатляващ хонорар за услугата - 1 милион лева.

Парите изобщо не спират Карин.

"Татко беше железничар и първият ми подарък беше едно малко влакче. С кукли почти не съм си играла като малка. Локомотивите не са много традиционна играчка за момиченца, но пък са огромно удоволствие", обяснява г-жа Флайшхакер.

Преди броени дни парният локомотив бе натоварен на кораб на дунавското пристанище във Виена Фройденау. След това от Русе машината трябва да бъде изтеглена до София от друг локомотив. Друг вариант на практика няма. Огромното желязно чудовище не може да бъде превозвано по пътища заради теглото си. 

Препоръчани материали
Велейн

Рейтинг : 1016

13.02 2019 в 13:00 1
+ 1
- 0
До колкото ми е известно и в Швейцария и в Германия има такава атрактивна жп линия с парни локомотиви. Има и видеа в ютуб. Защо обаче ремонт в България, след като най добрия ремонт биха му направили тези които навремето са го произвели... странно?