БДЖ не са знаели какво се случва в жп завода край столичната Централна гара, въпреки че компанията е собственик на 35% от него. Това обясниха пред OFFNews източници от националния жп превозвач.
По-рано днес Върховна административна прокуратурата сезира министъра на транспорта, информационните технологии и съобщения (МТИТС) за финансово-икономическото положение на „БДЖ-Трансимпекс“ АД и кмета на София Йорданка Фандъкова за състоянието на столичния Локомотивно-вагонния завод.
Въпросното предприятие е създадено през 2004 г. като смесено дружество между БДЖ и Трансимпекс, зад чиято собственост са фирми на обвиняемия бизнесмен Васил Божков. В предприятието е трябвало да се извършват основни ремонти на електрически локомотиви "Шкода", модел 44 и 45. Такава дейност обаче изобщо не започва и предприятието от години се разграбва.
През ноември миналата година жп заводът бе разрушен, въпреки че беше най-старата индустриална сграда у нас с изключително красива фасада. За безобразието се разбра от социалните мрежи, а от националния жп превозвач научили за събарянето именно от тези публикации.
През март миналата година БДЖ изпратили писмо до БДЖ-Трансимпекс с искане да им бъде предоставена информация за актуалното състояние на предприятието.
За всеобща изненада то се върнало в централата на жп компанията като неполучено през... март тази година.
Представител на БДЖ от години не е викан на заседания на съвета на директорите на БДЖ-Трансимпекс, заявиха от националния превозвач пред OFFNews.
Още през 2015 г. от Второ районно управление изпращат предупреждение до кмета на район Сердика, на чиято територия е предприятието, че жп заводът е опасен и обект на масовите набези и кражби на цветни метали и дървесина. По същото време писмо праща и Чавдар Ангелов, шеф на борда на БДЖ-Трансимпекс, в което уведомява, че е засилена охраната, изградена допълнителна ограда и подсилено осветлението, но набезите на крадци на спират. В имота на се извършва дейност още от придобиването му, твърди още Ангелов. Общината не издава разрешение за събаряне на рушащи се сгради, а - след получено уведомление, изготвя за собственика план за безопасност и за извозване на отпадъците.
Четири години по-късно сградата е съборена.
Връзката на бизнесмена Божков с Министерството на транспорта
През 2010 г. за изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Железопътна Администрация“ е назначен Веселин Василев. Именно той е в управителните органи и на двата фалирали завода БДЖ-Трансимпекс и ЛВЗ.
Две седмици преди назначението си в ИАЖА, Василев е освободен от борда на директорите на БДЖ-Трансимпекс.
След назначението на Веселин Василев в ИАЖА започва подготовка на законодателни промени, въвеждащи лицензионен режим за организациите, занимаващи се с ремонт на локомотиви. В бр. 28 от 06.04.2012 г. в Държавен вестник е публикувана редакцията на Наредба 59 за УБЖПТ, с която замисълът става факт.
Точно тогава бившият му колега Николай Росенов Кръстев създава фирма „ЖП Тракция“ с предмет на дейност ремонт на локомотиви. Той пък е човекът, който сменя Веселин Василев в ръководството на БДЖ-Трансимпекс. На свой ред ЖП Тракция ЕООД получава сертификат за извършване на ремонт на дизелови и електрически локомотиви от Валентин Василев, който и до ден днешен управлява ИАЖА. Веднага към новосъздадената фирма потича рогът на изобилието - многомилионни договори за ремонт на локомотиви на БДЖ. И в момента предприятието взема лъвския пай от тази дейност в държавната железница.
По темата OFFNews публикува не едно и две разследвания, към които до момента прокуратурата не бе проявила интерес.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
3243
1
11.06 2020 в 22:42
За всеобща изненада то се върнало в централата на жп компанията като неполучено през... март тази година.
....
Хахахах. Държавното 1 пратило на държавното 2 писмо по държавните пощи и то след 1 година се върнало като не доставени.
Така ще е и с държавните бензиностанции - зарежда сега, а плащаш по цени след 1 година. А след 2 години получаваш писмо, че бензинът не е бил наличен, но трябва да го платиш още веднъж. По сметката на Влади, дето не плаща наем. Защото жена му се наср*Ла от пернишкото земетресение.
Последни коментари
SVDragunov
Шефът на ЦРУ: Без военна помощ от САЩ Украйна ще загуби войната още тази година
781000
Конгресът на САЩ може да гласува помощта за Украйна още този уикенд
781000
Конгресът на САЩ може да гласува помощта за Украйна още този уикенд
Moirae
Конгресът на САЩ може да гласува помощта за Украйна още този уикенд
dolivo
Илиана Раева гневна на съдийството: Гимнастичките ни повече няма да участват в Баку