БДЖ рестартира забатачен търг: 137 млн. лева без ДДС са за Алстом или Щадлер

OFFNews 27 май 2019 в 07:27 7181 0

Новото ръководство на БДЖ реши да поднови една от най-съмнителните обществените поръчки на бившето ръководство на компанията - за ремонта на електрическите и дизеловите мотриси "Дезиро" на "Сименс".

Процедурата, която се точи от началото на януари 2017 година, е с внушителния бюджет от 137 милиона лева.

След освобождаването на предишния борд на директорите, жп превозвача, новият мениджмънт дълго умуваше дали да не спре обществената поръчка и дали да не я раздели на четири отделни лота, което щеше да ускори много изпълнението ѝ. Реалността обаче е друга - през последните седмици явно интересите сделката да продължи по схемата "Владко и Велко" са надделели.

В последния работен ден на миналата седмица - четвъртък, "БДЖ-Пътнически преводи" са взели решение да започнат директни преговори за ремонта на мотрисите "Сименс" с две компании - румънския клон на френския гигант "Алстом" и унгарското поделение на швейцалската "Щадлер".

На основание чл. 55, ал. 2 те са поканени в 60-дневен срок да подадат първоначални оферти за участие в процедурата, от която на по-ранен етап бяха отстранени самият доставчик на влаковете "Сименс" и българския жп завод "Експрес Сервиз"-Русе.

За 24 юли БДЖ са насрочили отварянето на първоначалните оферти на двамата участници допуснати до прякото договаряне. Те трябва да са валидни за срок от поне 6 месеца след датата на подаване на предложенията.

Според източници на OFFNews двете компании, поканени за участие в процедурата, вече са се срещали с ръководството на БДЖ. Имало е и заплаха със съдебно обжалване, в случай че сегашната процедура за ремонта на "Дезирата" бъде спряна. Любопитното е, че и двата европейски производителя са били придружени от един и същ български представител - мениджър на компанията "Жп Тракция", която през последните години спечели по доста интересен начин милионни поръчки на националния превозвач.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови