Джи Пи Груп ще строи тунела за 185 млн. лева, от който уж се отказа

OFFNews | 12 февруари 2019 в 13:39 | 4432 |6

Договор за проектиране и строителство на тунел „Железница” от АМ „Струма” за над 185 млн. лв. е подписала Агенция "Пътна инфраструктура" с обединението „Струма Тунел 2018”, съобщиха от ведомството.

185 370 370,37 лв. без ДДС, финансиран основно с еврофондове, ще получат „Глобал Кънстръкшън” ООД, „Виа План” ЕООД и „Джи Пи Груп” АД.

Срещу солидната сума те ще трябва в рамките на 1060 календарни дни да построят две 2-километрови тръби с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, както и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, подпорна стена и др.

Забавното в случая, че самата строителна компания "Джи Пи Груп" обяви през октомври, че се отказва от този проект. Това се случи след разкритията на Биволъ по скандала „Джи Пи Гейт” и започналото разследване у нас и от ОЛАФ за злоупотреби с европари. Тогава и премиерът Бойко Борисов обяви, че „Джи Пи Груп” ще бъде извадена от всички поръчки с европейски и бюджетни средства, каквато е и магистрала "Струма".

По-късно се оказа, че въпросната строителна фирма не е предприела никакви действия по посока на отказ от процедурата.

Ето и обяснението на АПИ защо се подписали договора с Джи Пи:

"Спазвайки разпоредбите на Закона за обществените поръчки Агенция „Пътна инфраструктура“ пристъпи към подписване на договора след като Върховният административен съд се произнесе в полза на решението на АПИ за избор на изпълнител. В тази връзка на 15 януари т. г. агенцията изпрати искане до класираните участници - ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“ и ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“, за удължаване срока на валидност на офертите. В получените отговори офертното си предложение потвърди ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, а ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“ (в което са „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ“ АД и „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД) не удължава срока на валидността ѝ".

Препоръчани материали
Косилинчо

Рейтинг : 1000

14.02 2019 в 08:52 6
+ 0
- 0
Това са добри новини, наистина добри новини! Джи Пи са сериозна фирма и ще свършат страхотна работа
Косилинчо

Рейтинг : 1000

13.02 2019 в 20:04 5
+ 0
- 0
Джи Пи ще свършат добра работа, сигурен съм в това нещо, така че трябва да сме доволни от завършека на всички тези преговори :)
Стърголета

Рейтинг : 1036

12.02 2019 в 15:52 4
+ 2
- 0
Всяко чудо за 3 дни. И тук така, 3-те дни минаха, време е да си продължим по старому
мгергов

Рейтинг : 1354

12.02 2019 в 14:25 3
+ 12
- 0
Така лесно ли ще се откажат от толкова много пари...
ЛАФЪРДИЕВ

Рейтинг : 749

12.02 2019 в 14:06 2
+ 12
- 0
Пропуснати са в статията:

720 м . път преди тунела за 29 985 345 лв. без ДДС.

1,4 клм след тунела за 18 442 297,40 лв. без ДДС.

Ще ги "усвояват" други фирми..
ЛАФЪРДИЕВ

Рейтинг : 749

12.02 2019 в 14:02 1
+ 12
- 0
Даваме за 2 км. повече, отколкото скандинавците за 25 км.
Тунел "Железница" се оказва изключително скъп на фона на подобни европейски проекти. Официално обявената цена на съоръжението е 250 млн. лв., като дължината му е 2 км., а поръчката включва още 2.46 км. открит път. Простата сметка показва, че километър от тунела ще струва 125 млн. лв.
Nbox сравни цената му с тази на тунела "Lærdal" в Норвегия, пуснат в експлоатация през 2000 г. Цената на 24.51 километровото съоръжение е около 113 млн. долара. или около 210 млн. български лева. Отново проста сметка показва, че цената на километър от тунела "Lærdal" е около 8.5 млн. лв. Или близо 15 пъти по-ниска от тази на "Железница".
Разбира се, разликите в двата проекта може да са значителни, но все пак подобно разминаване в цените изглежда внушително. Една от основните разлики, че тунелът "Железница" се изгражда с европари, а за лаердал плащат данъкоплатците.. Строим ЕФТИНО, крадем - за световно..