Само една от трите оферти за строителството на магистрала Струма в участъка Кресна - Крупник, които бяха отворени в Агенция Пътна инфраструктура днес, се побира в индикативната стойност на поръчката е 444 796 305 лв. без ДДС (533,8 млн. лева с ДДС).
Въпреки че дължината на участъка е само 13,2 километра и че този бюджет е само за платното в посока Кулата - София две от трите предложения на кандидат изпълнителите надхвърлят драстично прогнозната стойност.
Това са офертите на „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД с цена от 635 972 625.41 лв. с ДДС и на ДЗЗД „АПП ЛОТ 3.2.1“, в което са: „ГРОМА ХОЛД“ ЕООД, „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД“ АД, „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД и „ВАХОСТАВ-СК“ а.с., която е на стойност 599 999 903.90 лв. с ДДС.
В рамките на бюджета е единствено предложението на Обединение „ГЕОПЪТ СТРУМА 3.2.1“, в което са: „Геострой“ АД, „Пътстрой-92“ АД, „Биас-М“ ЕООД и „Илия Бурда“ ЕООД. То е дало оферта от 504 037 616.93 лв. с ДДС.
Водещите компании в консорциума „Геострой“ АД и „Пътстрой-92“ АД са от групата на "Геотехмин" на най-богатия българин Цоло Вутов. Любопитното при тях е, че само преди месец те спечелиха първата си голяма поръчка от години насам, въпреки че редовно участват в търговете на АПИ.
Двете фирми бяха класирани на първо място в обществената поръчка за 20 км от пътя Ботевград - Мездра, който от двулентов трябва да стане четирилентов. Обединението бе класирано на първо място с оферта от близо 160 млн. лв. с ДДС.
Цялата близо 24-километрова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота - 3.2.1 и 3.2.2, за да може на обекта да се работи едновременно. Днес бяха отворени само ценовите оферти за лот 3.2.1 - от км 375+860 до км 389+100, и прилежащите пътни връзки.Лот 3.2.1 е с дължина 13,2 км.
В участъка ще бъдат построени 3 тунела - „Симитли“ /211 м/, „Ракитна“ /1 135 м/ и „Стара Кресна“ /1 052 м/. Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, както и 3 надлези и подлези. Достъпът до трасето ще бъде осигурено чрез 3 пътни възела:
Пътен възел „Полето“ при 379-ти км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Брежани и Полето, както и включване в автомагистралата в посока София.
Пътен възел „Мечкул“ при 384-ти км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в автомагистралата в посока София.
Пътен възел „Стара Кресна“ при км 387-ми км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Стара Кресна, Ощава, както и включване в автомагистралата в посока София.
Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.
Работата на тръжната комисия, разглеждаща техническите оферти за лот 3.2.2 продължава и предстои отварянето на ценовите оферти.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
3811
3
08.11 2019 в 19:47
3910
2
08.11 2019 в 17:38
4022
1
08.11 2019 в 17:12
Цена километър АМ=533.8/13.2=40.43 мил. лева /км
Приведено в амер. долар 1$=1.77 лв.
Цена километър АМ=40.43/1.77=22.8 мил. $ /км
Преди 10.11.1989 г. цената по "Окрупнени показатели" за
АМ(Автомагистрали "Тракия " и "Хемус")за един километър.
-Равнинен терен- 1 милион долара/километър
-Хълмист терен -2 милиона долара/километър
-Планински терен- 3 милиона долара/километър
Последни коментари
Червената шапчица
Конгресът на САЩ може да гласува помощта за Украйна още този уикенд
781000
Конгресът на САЩ може да гласува помощта за Украйна още този уикенд
dolivo
Българите получават ползите от приемането на еврото още сега с tbi bank
dolivo
САЩ изтеглят военните си от Нигер
dolivo
Тома Белев: ГЕРБ и ДПС искат да оглозгат докрай българската природа (видео)
Hihi1981
Столичният кмет иска 17 сгради в София да бъдат обявени за културни ценности
Constanza
Хотелиери внасят работници от Бали, Непал, Малайзия и Филипините