Фирми на Цоло Вутов с най-ниска цена за магистралата в Кресненското дефиле

OFFNews 08 ноември 2019 в 15:51 9163 3

Само една от трите оферти за строителството на магистрала Струма в участъка Кресна - Крупник, които бяха отворени в Агенция Пътна инфраструктура днес, се побира в индикативната стойност на поръчката е 444 796 305 лв. без ДДС (533,8 млн. лева с ДДС).

Въпреки че дължината на участъка е само 13,2 километра и че този бюджет е само за платното в посока Кулата - София две от трите предложения на кандидат изпълнителите надхвърлят драстично прогнозната стойност.

Това са офертите на „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД с цена от 635 972 625.41 лв. с ДДС и на ДЗЗД „АПП ЛОТ 3.2.1“, в което са: „ГРОМА ХОЛД“ ЕООД, „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД“ АД, „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД и „ВАХОСТАВ-СК“ а.с., която е на стойност 599 999 903.90 лв. с ДДС.

В рамките на бюджета е единствено предложението на Обединение „ГЕОПЪТ СТРУМА 3.2.1“, в което са: „Геострой“ АД, „Пътстрой-92“ АД, „Биас-М“ ЕООД и „Илия Бурда“ ЕООД. То е дало оферта от 504 037 616.93 лв. с ДДС. 

Водещите компании в консорциума „Геострой“ АД и „Пътстрой-92“ АД са от групата на "Геотехмин" на най-богатия българин Цоло Вутов. Любопитното при тях е, че само преди месец те спечелиха първата си голяма поръчка от години насам, въпреки че редовно участват в търговете на АПИ.

Двете фирми бяха класирани на първо място в обществената поръчка за 20 км от пътя Ботевград - Мездра, който от двулентов трябва да стане четирилентов. Обединението бе класирано на първо място с оферта от близо 160 млн. лв. с ДДС. 

Цялата близо 24-километрова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота - 3.2.1 и 3.2.2, за да може на обекта да се работи едновременно. Днес бяха отворени само ценовите оферти за лот 3.2.1 - от км 375+860 до км 389+100, и прилежащите пътни връзки.Лот 3.2.1 е с дължина 13,2 км.

В участъка ще бъдат построени 3 тунела - „Симитли“ /211 м/, „Ракитна“ /1 135 м/ и „Стара Кресна“ /1 052 м/. Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, както и 3 надлези и подлези. Достъпът до трасето ще бъде осигурено чрез 3 пътни възела:

Пътен възел „Полето“ при 379-ти км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Брежани и Полето, както и включване в автомагистралата в посока София.

Пътен възел „Мечкул“ при 384-ти км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в автомагистралата в посока София.

Пътен възел „Стара Кресна“ при км 387-ми км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Стара Кресна, Ощава, както и включване в автомагистралата в посока София.

Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.

Работата на тръжната комисия, разглеждаща техническите оферти за лот 3.2.2 продължава и предстои отварянето на ценовите оферти.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

3811

3

Toni2019

08.11 2019 в 19:47

Надуха цената за километър с над 3 милиона уж за да се спазвал срока... сега щели да избират по ниската цена. Кой ти гледа качеството при толкова надути цени хах

3910

2

Georgi Gracata

08.11 2019 в 17:38

Най-после ще имаме позлатени мантинели.

4022

1

За сведение
Цена километър АМ=533.8/13.2=40.43 мил. лева /км
Приведено в амер. долар 1$=1.77 лв.
Цена километър АМ=40.43/1.77=22.8 мил. $ /км
Преди 10.11.1989 г. цената по "Окрупнени показатели" за
АМ(Автомагистрали "Тракия " и "Хемус")за един километър.
-Равнинен терен- 1 милион долара/километър
-Хълмист терен -2 милиона долара/километър
-Планински терен- 3 милиона долара/километър