БДЖ обмисля да купи модерни климатизирани вагони, използвани от един от водещите жп превозвачи в Европа "Дойче Бан", научи OFFNews.
Това е един от вариантите, с които би могло да се намери частично решение на недостига на подвижен състав в националния превозвач. Средно на ден БДЖ-Пътнически превози отчита недостиг от 16 локомотива и около 40 вагона.
Темата вече е коментирана с германските железници на изложението в Мюнхен, на което са присъствали и шефовете на българската компания.
"Дойче Бан" използва пътническите си вагони не повече от 15 години, а след това им търси реализация при други оператори. Интерес към тях по правило не липсва. Въпреки че са използвани, те са използвани в Германия Австрия и разполагат с куп екстри, които са мираж в родните железници. У нас средната възраст на пътническите вагони е над 30 години.
От германския жп превозвач са уверили ръководството на БДЖ, че догодина ще освободят достатъчно подвижен състав с отлични характеристики, който може да е от полза на бедната родна железница.
Първоначалните сондажи показват, че такива вагони биха могли да се купят на много изгодна цена - около 100 000 евро, което е доста по-евтино от това БДЖ да даде на ремонт собствените си вагони за капитален ремонт и модернизация. А и напоследък в родната жп компания отчитали сериозни пропуски при извършваните ремонти.
Ако преговорите завършат успешно, това няма да е първата сделка между Дойче Бан и БДЖ. През 2006 г. родната компания купи 110 вагона от Германия, пак втора ръка.
За утре в столичния Военен клуб е насрочена дискусия за това какъв подвижен състав да бъде закупен в БДЖ. Дебатът по тази тема е доста сложна задача, тъй като националната компания продължава да губи пътници с всяка измината година, а някои от най-важните проекти за модернизация на жп инфраструктурата има сериозни проблеми. Освен това докато се организира търг за нов подвижен състав и докато бъдат доставени нови влакове, то е много вероятно да бъде напълно завършена магистрала "Хемус", което логично ще доведе до допълнителен спад на клиентите на БДЖ.
Съвсем отделна тема е и че вече 15-20 години се говори, но нищо не се прави за изработването на национална транспортна схема, която да регламентира безконфликтното разписание на влаковете и автобусите по основните дестинации в страната. В момента в това отношение цари хаос, а автобусните компании прибират лъвския пай за сметка на националния жп превозвач.
През последните месеци в БДЖ активно се обсъжда вариант за закупуване на по-малко нови влакове, отколкото бяха включените в отменената обществена поръчка на бившето ръководство на компанията, която предвиждаше закупуването на 42 нови влака за 675 милиона лева.
В момента кулоарно в компанията витае идеята за 10-15 мотриси и няколко локомопива плюс ремонтиране на съществуващи и доставка на нови вагони.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
4000
1
12.06 2019 в 12:53
Последни коментари
Краси1
И Спецов се намеси по случая с ареста на журналиста Димитър Стоянов
Джендо Джедев
Започна делото срещу Тръмп. ''Той постоянно лъже'', казват прокурорите. На живо от процеса предава в. Ню Йорк Таймс (линк)
Джендо Джедев
Партия-ракетоносител напуска ПП-ДБ, СЕК на Бачийски си тръгва от коалицията
Valioka
Йончева прие номинацията за евродепутат от ДПС
Bad Horse
Започна делото срещу Тръмп. ''Той постоянно лъже'', казват прокурорите. На живо от процеса предава в. Ню Йорк Таймс (линк)