И китайски жп гигант поиска спиране на търга за нови влакове на БДЖ

Светослав Метанов
07 октомври 2018 в 09:09 | 6751 |3

И китайският гигант в производството на влакове CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation) обжалва условията на обществената поръчка на БДЖ за доставка на 42 мотриси с бюджет от 675 милиона лева.

Компанията е внесла жалба № ВХР-2208-05.10.2018 в Комисията за защита на конкуренцията и е поискала спиране на тръжната процедура. Обжалваният акт са разясненията на държавния ни жп превозвач по условията на обществената поръчка от 25 септември т. г.

Фиаското с търга за доставка на новите влакове вече е пълно след като най-големите производители на влакове в света възразиха срещу условията.

Железопътните гиганти Сименс и Шкода внесоха жалби в КЗК срещу БДЖ-Пътнически превози по условията на обществената поръчка още  на 10 септември. Това са двете компании, които исторически са най-големите доставчици на българските железници през годините. Едни от най-модерните локомотиви на държавния превозвач в момента са Шкода, а най-новите мотриси - Сименс Дезиро, които обаче са с просрочени основни ремонти и с всеки изминат ден се превръщат в старо желязо.

Както OFFNews вече многократно обясни две години подготовка на търга за новите влакове не стигнаха на БДЖ да измисли честни условия за покупка на качествен подвижен състав. Въпреки изхарчените десетки хиляди левове за консултанти и кантори, в крайна сметка поръчката бе написана за бавни, енергоемки, остарели и неудобни влакове. Финансовата схема също е абсурдна. Планирано е сервизът на новите влакове, които биха дошли най-рано през 2024 г., да се плаща с парите от субсидията, която БДЖ получава по договора за предоставяне на обществена услуга. Тук обаче проблемът е, че този контракт изтича и изобщо не се знае дали ще бъде даден отново на БДЖ или на друг пътнически превозвач.

И Сименс, и Шкода протестираха срещу дискриминационни условията на търга с официални писма до ръководството на БДЖ. Позицията на водещите световни производители обаче не бе взета под внимание от ръководството на железниците ни, все още водени от център-нападателя аматьор Владимир Владимиров.

Препоръчани материали
timihiro

Рейтинг : 1000

07.10 2018 в 15:49 3
+ 1
- 0
Искам да попитам каква е практиката и колко време отнема по развалянето на хипноза кои са специалистите занимаващи се с тази наука и как да се свърже с тях човек
Oggie Petkov

Рейтинг : 948

07.10 2018 в 10:56 2
+ 1
- 19
"Център-нападателят" аматьор Владимиров спаси БДЖ и я извади от клиничната смърт, като и намали дълговете от 890 млн на около 150 млн. А професионалистите в краденето от БСП, управлявали БДЖ преди него само крадоха и продаваха на безценица. И досега обаче БДЖ е черна дупка от космическа величина. А за какво ни са влакове, които могат да се движат с 500 км/час, ако релсовите ни пътища са занемарени и допотопни?
koga

Рейтинг : 26

07.10 2018 в 10:41 1
+ 0
- 0
Тия контролиращи обществените поръчки колко интереси са пренебрегнали само и само да краднат отново тц тц

Доган не се ли нахрани бе човек ще заприличаш на Пеевски