Тол системата за камиони и автобуси тръгва от днес

OFFNews 01 март 2020 в 08:35 2021 1

От днес влиза в сила тол таксуването за движение по 3115 км магистрали и първокласни пътища за тежкотоварните превози.

След поредица отлагания и протести всички тежкотоварни камиони над 3,5 тона и автобуси вече трябва да бъдат снабдени с един от трите варианта за отчитане - маршрутни карти, бордови устройства и GPS-тракери.

Заради липсата на готовност, превозвачите извоюваха от премиера Бойко Борисов гратисен период до 27-и март, в който трябва да се снабдят с предпочетеното от тях устройство. Дотогава могат да попълват маршрутни карти, които са по-подходящи за транзитните превози.

„Доставчикът на услуги ще предоставя на нулева ставка и като цена на устройство, и като обслужване, поддръжка, бордовите устройства. Гратисният период е до 27-и март, в който всички тежкотоварни МПС-та плюс автобусите, трябва да бъдат оборудвани, било то с GPS-тракер или бордови устройства. Процесът е доброволен, към момента има около 36 хиляди налични бордови устройства", посочи заместник-министърът на регионалното развитие Николай Нанков.

Tарифите и обхвата на тол системата бяха редуцирани по настояване на превозвачите. Ако до три месеца след 27-и март не се съберат очакваните постъпления в бюджета, ще се пристъпи към повишаване на цените и обхванатите пътища.

Държавата се надява да събере около 110 милиона лева от тол такси през първите три месеца, след като заработи системата.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

4022

1

99% нищо общо със съществуващите български и европейски нормативи.Тотална неграмотност.
1.Не знаят колко километра АМ има в страната.
2.Не знаят колко е дълга РПМ(Републиканска Пътна Мрежа.
3.Не знаят класификация на МПС по тегло.
4.Не знаят класификация на пътищата по 24 ч. интензивност
5.Тази "Калинка" казва "Пътни превозни средства"Сигурно ще внедрява пътни такси за колелета и каруци.Казват се МПС
6.Щом на МПС с общо тегло по-голямо от 3.5 тона вместо "Леки и Лекотоварни","Среднотоварни" ги нарича "Тежкотоварни".
7.Казва който руши повече плаща повече.От тарифите ,които са публикували няма такова нещо.При един и същи емисионен клас цените са еднакви.Оказва се че въздухът руши пътищата.Съгласно ЕС ТОЛ само за МПС с тегло по-голямо от 7.5 тона,а Германия и Русия ТОЛ за МПС с тегло по-голямо от 12 тона.И т.н просто не видях нищо вярно в тази система.Всичко е тотално сгрешено!!