В ГЕРБ измислили решение на проблемите с финансовите отчети на фирмите

Георги А. Ангелов 28 февруари 2020 в 13:21 3712 1

Красимир Ципов

Годишните финансовите отчети, които фирмите са длъжни да подават към различни институции всяка година ще се подават само нa едно място със създаването на централизиран информационен регистър. За целта депутати от ГЕРБ внесоха промени в Закона за търговския регистър. С тях целим срочно решаване на казуса с необработените заявления за годишен финансов отчет, каза зам.-председателят на ГЕРБ в парламента Красимир Ципов.

Преди половин година в Агенцията за вписванията имаше 74 000 необработени годишни финансови отчети от 2016 година. Подадените през следващите две години отчети са още повече, а само за 2019 г. са 519 000. За последните четири години необработените ГФО са над 1.3 млн.

Ципов коментира, че с въвеждането на централизиран информационен регистър се очаква като резултат след приемането на тези законови промени да се подобри и улесни обслужването на всички юридически и физически лица. Според него целта на законопроекта е да бъде намалена финансовата тежест.

„Целевите групи, към които е насочен законопроекта, са всички юридически лица, както и физически лица, които извършват дейност на територията на Република България и имат такова задължение по закон да предоставят годишния финансов отчет“, заяви още Ципов.

„Ще дам съвсем кратко пояснение какво точно представляват предложенията ни за изменения. Най-често ползваната услуга за бизнеса е подаването на финансови отчети на друга информация, която се изисква по сега действащите закони. На този етап това се случва към различни институции, към НАП, към НСИ и съответно към Агенция по вписвания за вписване и публикуване на годишните финансови отчети. Въвеждането на единната точка за подаване на отчета ще направи така, че с един единствен, едно достъпване до определен софтуер, те ще подават необходимата информация. Впоследствие институциите ще я разпределят административно помежду си. По този начин ще се спести време, ще се спестят административни разходи“ ,каза Илиева.

Малките и средни предприятия няма да прилагат към годишните си финансови отчети (ГФО) и допълнителни документи, доказващи приемането му, както и годишния доклад за дейността (ГДД), като покани за свикване на общи събрания на търговците, протоколи, доказателства за връщане на покани за свикване на общи събрания и др., се разбира от законопроекта. Вместо това ще подават декларации. Вместо това, малкият и средният бизнес ще подава само декларация, удостоверяваща описаните обстоятелства. Това обаче няма да важи за големите предприятия, които ще трябва да продължат да подават пълния пакет документи, заедно с ГФО.

Освен облекчаване на административната тежест за бизнеса се очаква и облекчаването на Агенцията по вписванията, която ежегодно бива заливана с финансови отчети и респективно се оказва в голяма забава при обработването им. Агенцията ще бъде облекчена с въвеждането на Централизирана административна информационна система (ЦАИС) "Единна входна точка" за подаване на годишни финансови отчети. Собственик на “точката” ще бъде Агенцията по вписванията, която ще отговаря за технологичното обезпечаване, сигурното събиране и съхраняване на информацията, която постъпва в системата.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

14469

1

случайно прочетох

28.02 2020 в 15:19

Стига с тия хартийки!Стига с тия отчети!
На всеки работещ има по трима лемури, да го наглеждат!