Въпрос с повишена трудност: Какво прави частният локомотив 55-016 в държавното депо?

OFFNews 29 януари 2018 в 18:57 30312 4

Снимка Стопкадър от Нова телевизия.

Репортаж на журналиста от Нова телевизия Марин Николов разкри поредица от проблеми в БДЖ, за част от които и OFFNews многократно е писал - фаворизирането на новосъздадена частна компания за многомилионни поръчки за ремонт на локомотиви и назначенията в БДЖ на ритнитопковци само за да ритат футбол в селските групи.

Наблюдателни наши читатели обаче откриха, че камерата на телевизията е заснела и друг много сериозен проблем, за който в репортажа не се казва нито една дума. 

Във видеото има кадри от Локомотивно депо – София, което е собственост на БДЖ-Пътнически превози. Там много пъти се вижда локомотив 55-016. Върху машината греят буквите БДЖ, но тя всъщност няма нищо общо с държавната жп компания.

От години този локомотив е собственост на химическия комбинат "Неохим" АД - Димитровград, а съвсем наскоро е продаден на друга частна компания за поддръжка на релсови пътища.

Локомотивът има един сериозен проблем – повредена режимна кутия – и затова на кадрите е вдигнат на крикове и предавката му е извадена. Това е много сложен и скъп ремонт.

Според наблюдателният читател на OFFNews от това следват няколко много логични въпроса:

На какво основание частен локомотив се ремонтира в депо на БДЖ? Кой плаща за труд, части, консумативи, ток? Дали не е данъкоплатецът чрез субсидията на БДЖ-Пътнически превози, чието е въпросното депо?

Може ли, локомотив на частен превозвач с подобен проблем да се ремонтира в депо на БДЖ-Пътнически превози?

Дали ремонтът не минава по документи през ЖП Тракция, а фактически да се извършва от депото? 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

13350

4

torbalancho

03.02 2018 в 09:38

какво е "режимна кутия" и има ли почва у нас

12181

1

ivankristov

29.01 2018 в 19:29

бдж се води към умишлен фалит от сегашното управление, което прави това от 2009г. Не се отделят пари за ремонти на локомотиви и вагони, но на кой му пука важно е да върви футболният отбор на изпълнителният директор владимиров - първи секретар на комсомола по времето на виденов и първанов.