Въпрос с повишена трудност: Какво прави частният локомотив 55-016 в държавното депо?

OFFNews
29 януари 2018 в 18:57 | 26349 |4

Репортаж на журналиста от Нова телевизия Марин Николов разкри поредица от проблеми в БДЖ, за част от които и OFFNews многократно е писал - фаворизирането на новосъздадена частна компания за многомилионни поръчки за ремонт на локомотиви и назначенията в БДЖ на ритнитопковци само за да ритат футбол в селските групи.

Наблюдателни наши читатели обаче откриха, че камерата на телевизията е заснела и друг много сериозен проблем, за който в репортажа не се казва нито една дума. 

Във видеото има кадри от Локомотивно депо – София, което е собственост на БДЖ-Пътнически превози. Там много пъти се вижда локомотив 55-016. Върху машината греят буквите БДЖ, но тя всъщност няма нищо общо с държавната жп компания.

От години този локомотив е собственост на химическия комбинат "Неохим" АД - Димитровград, а съвсем наскоро е продаден на друга частна компания за поддръжка на релсови пътища.

Локомотивът има един сериозен проблем – повредена режимна кутия – и затова на кадрите е вдигнат на крикове и предавката му е извадена. Това е много сложен и скъп ремонт.

Според наблюдателният читател на OFFNews от това следват няколко много логични въпроса:

На какво основание частен локомотив се ремонтира в депо на БДЖ? Кой плаща за труд, части, консумативи, ток? Дали не е данъкоплатецът чрез субсидията на БДЖ-Пътнически превози, чието е въпросното депо?

Може ли, локомотив на частен превозвач с подобен проблем да се ремонтира в депо на БДЖ-Пътнически превози?

Дали ремонтът не минава по документи през ЖП Тракция, а фактически да се извършва от депото? 

Препоръчани материали
1 Коментара
Коментирай
Виж всички |  Новите отгоре  |  Първите отгоре
ivankristov

Рейтинг : 1181

29.01 2018 в 19:29 1
+ 14
- 0
бдж се води към умишлен фалит от сегашното управление, което прави това от 2009г. Не се отделят пари за ремонти на локомотиви и вагони, но на кой му пука важно е да върви футболният отбор на изпълнителният директор владимиров - първи секретар на комсомола по времето на виденов и първанов.
filiq

Рейтинг : -753

29.01 2018 в 19:40 2
+ 9
- 14
Ако няма разписани закони, които да уреждат частни локомотиви да се ремонтират в тези сервизи, то няма никакво извинение този локомотив да се намира там и аз лично, в качеството си на данъкоплатец, съм ощетен финансово в големи размери.
zuljin

Рейтинг : 3562

31.01 2018 в 12:26 3
+ 1
- 0
Бюджета се източва от МИЛИЦИОНЕРСКИТЕ фирмички по хиляди направления... Наказани не е имало, няма, няма и да има докато ни управлява изметта на бившето десе и бекапе.
Тази утайка създаде всички партии, за да имитира демокрация!
Няма нищо чудно, че хората предпочитат миналото при Бай Тошо пред настоящето.
torbalancho

Рейтинг : 2342

03.02 2018 в 09:38 4
+ 0
- 0
какво е "режимна кутия" и има ли почва у нас