КЗП иска Топлофикация да сключва индивидуални договори с клиентите си

Ако оспорите като надписана дадена сметка, дружеството няма право да иска плащане до произнасяне по жалбата, напомни председателят на Комисията Димитър Маргаритов

OFFNews 15 май 2018 в 10:48 4134 0

Министерството на енергетиката и Комисията за защита на потребителите сформират работна група, чиято чел е изработване на предложения за подобряване на нормативната уредба за работата на топлофикционните дружества. 

Много хора определят така наречената такса сградна инсталация като несправедлива или неясна от гледна точка на изчисляване на сумите. Търсим начин за установяване на справедливост в отношения между доставчика на топлоенергия и потребителите, обясни инициативата председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред тв "Алфа".

В работната група са включени и граждански организации, които от години работят по изясняването на тези проблеми и са поставяли основните от тях.

"Започваме с идеята за индивидуалните договори. Всеки потребител ще трябва да може да подпише договор, в който да е посочено какво му струва единицата на това, което той ползва, съответно – как се измерва и да е напълно проследим този процес”, обясни председателят на КЗП. Той изрази мнение, че така голяма част от натрупаните с годините проблемите ще намерят решение.

„Когато говорим за останалите сектори в т. нар. монополизиран пазар, симптоматично продължават да са най-много жалбите за надписани сметки и оспорване на начислени такси – както по отношение на електроразпределителните дружества, така и по отношение на ВиК”, посочи Маргаритов. Той допълни, че това е дейност, изясняването на която върви ръка за ръка и с дейността на експертите от Комисията за енергийно и водно регулиране.

Маргаритов напомни, че по потвърдено от съда решение на КЗП потребителите не могат да бъдат задължавани да плащат оспорена от тях сметка до произнасянето на доставчика по жалбата им.

„Ако имате сметка за ток, която Ви се струва, че е надписана, Вие можете да я оспорите в 30-дневен срок и електроразпределителното дружество е длъжно да се произнесе”, даде пример той. И направи важното уточнение, че през този период търговецът не може нито да задължи абоната си с каквито и да било плащания, нито да му спре услугата.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Подкастът на OFFNews