Поставеният пред министрите проблем с жертвите от ПТП има и едно по-различно решение. Железопътният транспорт е не с проценти, а много пъти по-безопасен за пътниците и често е предпочитан, ако линиите са модернизирани и времето за пътуване е съпоставимо с това с кола или автобус (за справка - увеличеният неколкократно пътникопоток по модернизираното трасе Пловдив - Свиленград).
Нещо повече - допринася за намаляването на фините прахови частици, които убиват поне още толкова хора, колкото катастрофите.
Влаковете минават през централните градски части и са удобни за хора, които нямат автомобили, не могат или не желаят да шофират. За шофьорите - избягва се използването на най-рисковите пътища извън магистралите или водещите към тях, където стават най-много произшествия. Могат да спират във всяко населено място по трасето, за разлика от ограничените по брой и завинаги фиксирани изходи от магистралите.
Като цяло жп транспортът е значително по-енергийно ефективен, намалява използването на вносен нефт и готови горива и повишава използването на местни енергийни ресурси, прави работата на електроцентралите по-ефективна, подобрява външнотърговския ни баланс и намалява енергийната зависимост на страната. И най-важното - осигурено е безвъзмездно финансиране до 85% с европейски средства, когато става дума за паневропейски коридори, тъй като развитието на железопътната инфраструктура е приоритет на ЕС по много различни причини. Да вземем например линията Видин-Кулата, за която се отнасят всички изброени по-горе предимства и е част от коридора Хамбург-Солун. Трасето минава през бедния северозапад, за който всички уж мислят и където магистрала така и така не се очертава да има в обозримо бъдеще и продължава през София и Пиринския край до Гърция. След като Китай инвестира в пристанище Пирея като входна точка за свое карго към Европа икономическите перспективи пред този коридор са блестящи - ако обаче България направи нещо по въпроса.
Направен е проект за модернизацията, остава правителството да поиска парите. Вместо това се изпускат срок след срок, Китай междувременно развива коридора през Македония и Сърбия, а България кандидатства за София-Белград - въпреки че е ясно, че за това ЕС няма да даде пари и което ще направи София просто разклонение от македонско-сръбското трасе. Могат да се дадат и още примери. Сякаш играем нечия чужда игра, в края на която да останем зависими, бедни, изолирани, с мръсния въздух и некачествените пътища през обезлюдяващи се райони, по които загиват хора в стари коли, заредени със скъпо гориво.
Обратното е напълно възможно при умни решения и добре работеща държава.
Мнението на бившия министър на икономиката Трайчо Трайков е от фейсбук профила му.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14355
2
29.05 2017 в 13:24
Топлата вода е открита отдавна. Хората по света още малко и свърхзвукови влакове ще правят, а той сега достига до идеята за пътуване с влак.
Всички го знаят, но никой няма да го направи, защото трябват пари, защото ще спънат превозвачите, защото не знаят как, защото искат да разпродадат железниците.
10538
1
29.05 2017 в 13:18
http://tinyurl.com/ycms5qs6
Йончев има ли абонаментни планове на "Пост без ограничения"?
Или това е само за корпоративни клиенти свързани с АзъБъ?
Последни коментари
Wenc
Борисов: Няма да позволя служебен премиер да е Росен Желязков
Gadina
Край! И ИТН върна мандата, отиваме на избори
демотиватор
Руска компания сглобява модел на "Ситроен" с китайски части в бивш завод на "Стелантис"
Ivanteh
Кредит с лошо ЦКР? Вече е възможно
Муню
Борисов: Няма да позволя служебен премиер да е Росен Желязков
Муню
Край! И ИТН върна мандата, отиваме на избори
nms
Край! И ИТН върна мандата, отиваме на избори