Българка спечели световния приз в Оскарите за маркетинг

Мая Младенова 21 май 2019 в 16:32 10145 0

Снимка Личен архив

Българка получи тазгодишната голяма награда за Employer Branding Leader - най-големият световен приз в сферата на маркетинга и човешките ресурси за изграждане на работодателска марка.

За пръв път наградата отива у професионалист от България - Станимира Ковачева. Тя е отличена от журито за работата си да обучава пазара и студенти как се изгражда работодателска марка.

"Това е най-голямата награда в моята сфера и фактът, че я получава българка, е изненадващ. Журито е избрало мен пред специалисти от Facebook, Netflix, DHL, Accenture, Mars", споделя Станимира пред OFFNews.

Станимира Ковачева (в средата) с колеги по време на конференцията. Снимка: Личен архив

Престижното отличие тя получи на церемония по време на глобалната конференция Employer Branding Day в Лисабон. "Като обявиха наградата, аз не очаквах и дори не тръгнах към сцената, докато не ме сбутаха. В залата имаше десет души от България, всички от конкурентни фирми, които искрено се зарадваха на това, че българка е отличена тази година. Беше много вълнуващо", добавя тя.

Споделя и че е силно впечатлена от колегите си. "Обикновено все казваме, че със сънародниците не се подкрепяме. Но в случая реакцията бе съвсем различна. След церемонията всички дойдоха да се снимаме, писаха ми веднага в LinkedIn, вечерта на коктейла се събрахме всички, а на другия ден всички заедно се разхождахме, обядвахме. Много хубаво ми стана, че имаме наша си общност и въпреки че работим в момента в различни компании, се подкрепяме в общата ни цел - да направим работната среда в България по-приятна."

Как се изгражда работодателска марка

"Обикновено този процес се свързва основно с комуникационната стратегия на дадена компания и нейната реклама по отношение на отворените работни позиции, но процесът е много по-дълбок и трудоемък. Той не се случва за една нощ, а изисква малки и постоянни стъпки в правилната посока. Изграждането на работодателска марка стартира с познатостта на компанията на пазара на труда, преминава през всички допирни точки преди дори да бъде взето решение за кандидатстване в компанията, цялостното преживяване по време на процеса по подбор, наемането и първоначалното обучение на новия служител и цялостното му преживяване в компанията като служител и дори не приключва с напускането на компанията. Управлението на работодателската марка е сложен и дълъг процес, който изисква съвместните усилия на много отдели, само част от които са Маркетинг, Човешки ресурси, Отделите по обучение и развитие и всички служители на дадена компания в определен момент, защото всички ние в качеството си на служители си взаимодействаме, а това предопределя нашето преживяване като служители, обяснява Станимира Ковачева. – Непрекъснатото подобряване на преживяването за служители и кандидати създава конкурентна среда, която води до трайни подобрения на целия пазар, а с това и по-добри условия за самите служители - като социални придобивки, осигуровки върху реалния доход, достъп до спортни активности, карти за градски транспорт, допълнителни здравни осигуровки, ваучери за храна и пр. Отдавна вече не компаниите избират своите служители, а служителите избират в каква среда и за кого да работят, а конкуренцията на пазара прави работодателите по-отговорни към служителите си. Привличането на нов служител е скъпо удоволствие, понякога по-скъпо от това да задържиш хората, които вече работят в компанията", допълва Станимира.

С работата си тя се стреми да променя работодателската среда у нас. "Доскоро само най-големите компании у нас правеха подобни неща. Постепенно дори малки фирми започват да въвеждат добри практики. Надявам се в рамките на пет години голяма част от работодателите да започнат да осигуряват поне елементарни подобрения - например що се отнася до шума, праха, хигиената, светлината на работното място. Конкуренцията и ограниченият ресурс от специалисти на пазара ще доведе до по-добри условия на труд", добавя специалистът.

В момента Станимира Ковачева глобален ръководител маркетинг в Tek Experts.

Най-важното
Всички новини