Фейсбук затяга правилата за политическа реклама

OFFNews 07 април 2018 в 09:44 14219 0

Снимка Pixabay

Основателят на Фейсбук Марк Зукърбърг обяви, че мрежата въвежда по-строги правила за политическа реклама. Новината дойде в разгара на скандала с "Кеймбридж Аналитика" и преди предстоящите през 2018-а избори в САЩ, Мексико, Бразилия, Индия, Пакистан и други страни.

"Искаме да предотвратим намесата в тези избори", подчерта Зукърбърг.

След като засякохме руска намеса в изборите в САЩ през 2016-а, успешно въведохме нови инструменти с изкуствен интелект, добавя той. Благодарение на тях са били премахнати фалшиви профили, създадени във връзка с изборите във Франция, Германия и щата Алабама през 2017-а.

Oбявяваме две нови големи стъпки, написа Зукърбърг в своя профил.

Първата е, че отсега нататък всеки рекламодател, който иска да пусне политическа реклама, трябва да бъде проверен и да удостовери самоличността и местонахождението си. Ако не бъде одобрен, няма да има право да публикува. Такъв тип реклама освен това ще бъде обозначена, а рекламодателят ще трябва да посочи кой е източникът на финансиране. Тези нови правила ще бъдат въведени първоначално в САЩ, а в следващите месеци и в останалата част от света.

За по-голяма прозрачност в момента Фейсбук тества в Канада инструмент, чрез който потребителите ще могат да проверят всички реклами, качени на съответната страница.

Второ, Фейсбук ще изисква потвърждаване на самоличността на хората, управляващи страници с голям брой потребители. Целта е да се пресекат фалшивите профили и разпространението на фалшива информация. За това компанията ще наеме хиляди нови служители, които да работят интензивно преди ключовите избори по света през 2018-а.

Зукърбърг смята, че макар тези мерки да не могат да спрат изцяло злоупотребите с политическа информация в социалната мрежа, те ще затруднят значително "онова, което руснаците направиха по време на изборите през 2016-а" (вотът в САЩ, на който Тръмп бе избран за президент - б.р.).

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови