Как се създава и поддържа онлайн магазин

Стефан Йончев 30 април 2020 в 16:22 6091 0

Собствениците на онлайн магазини срещат редица предизвикателства, а само преди няколко години, мнозина все още имаха задръжки да пазаруват и да избират продукти в интернет. Днес тази идея не изглежда толкова ексцентрична, а в условията на пандемия, виртуалните обекти се оказаха оазисите и спасението за повечето потребители, особено когато говорим за стоки, различни от дрехи и аксесоари.

Разговаряме с Деница Казакова, създател на сайта PrettyZone, която ни разкрива трудностите по пътя и днешните условия, пред които е изправен бизнесът.


Здравейте! Представете се и споделете нещо за себе си, което смятате, че ви отличава като личност.

Аз съм Деница Казакова. Майка съм на две деца и съпруга на любвеобилен мъж. Наслаждавам се на всеки момент, както и на трудностите, които възникват по време на това приключение. Непрекъснато се стремя и имам потребност да научавам нови неща. Обожавам да пътувам, за да се срещам с интересни и забавни хора. Звуча като всяка жена, която обича живота в цялото му многообразие, точно това ме прави изпълнена с енергия и желание да покорявам нови върхове, да създавам и да откликвам на нуждите на съвременните дами.

Как стартирахте Вашия бизнес и се насочихте към онлайн търговията?

Опитите ми датират от 2007 г. Тогава стартира и връзката ми с онлайн търговията. В началото предлагахме основно продукти за удължаване и сгъстяване на коса – екстеншъни. И понеже общувам с клиентите си и държа на обратната връзка от тях, реших да задоволя търсенето им за всичко необходимо за перфектен маникюр и педикюр, електрически уреди за маникюр, оборудване за салони. Това са стоки, които се търсят от дами за употреба в домашни условия или от професионалисти, предлагащи този вид услуги.

И така се насочих в тази посока, плавно, бавно, учейки всичко за тях, търсейки най-доброто и актуално за пазара.

Какъв ценен съвет бихте дали на нашите читатели, които искат да се занимават с онлайн търговия?

Сигурна съм, че в днешно време доста хора се насочват към онлайн търговията. Едно от основните правила за успешен онлайн бизнес е доброто представяне на предлаганите продукти, на правилно избрана платформа с професионална SEO оптимизация и силно присъствие на марката, разпознаваемост в интернет.

Кои са според Вас ключовите моменти за успешната онлайн търговия?

Трудностите, с които можете да се сблъскате, са много. Лично на мен, намирането на подходящия персонал ми отнема доста енергия и време. Към всеки присъединил се към нашия екип, имаме изискване да притежава мотивация, да бъде амбициран, да притежава голяма съсредоточеност, гъвкавост и отговорност към предаването на всяка пратка. Гледам на своя персонал като на основен и ценен ресурс.

Кои са най-купуваните продукти на сайта Ви и какви са успешните трикове, които приложихте за популяризирането им?

Предлагам голяма гама от цветове на гел лаковете Pretty gel - продукт, който категорично се наложи на пазара, благодарение на високото си качество, плътността на цветовете и наистина дълготрайния ефект на красивия маникюр. Всеки, който се е докоснал до този продукт, е останал наш редовен клиент. На него дължим водещото си място в продажбите на гел лак.

Какво Ви отличава от останалите онлайн търговци в бранша? 

Денонощният ми труд е насочен към налагането на нови и актуални висококачествени продукти, правилна реклама и отлично отношение към клиента.

Само към родния купувач ли са насочени намеренията Ви или предвиждате да се развивате и на чужди пазари?

Към настоящия момент работим на територията на България. Не е изключено да разширим предлагането и извън граница, стига да намерим пресечна точка с условията, които налага външният пазар.

При всеки старт срещаме и препятствия. Какви бяха те в началото и колко време Ви отне, за да се усетите стабилни и доволни от резултатите?

Разбира се, че съм преживяла хиляди препятствия, които мисля че ме направиха
по-силна. В началото си беше истинско геройство, защото преди 13 години онлайн бизнесът в България все още не беше добре развит, пазаруваше се основно от физическите магазини. Години, в които беше доста трудно и неясно, опипваш почвата и следиш за ефекта, луташ се и нямаш реална визия накъде вървиш. Но през последните три-четири години все повече и повече хора се довериха на интернет търговията, и мога смело да кажа, че усещам стабилност и съм доволна от резултатите, които постигам.

Каква е формулата, с която можеш да спечелиш доверието на потребителя в интернет пространството?

Рекламата и доброто представяне на продукта, вниманието, търпеливото и добро отношение към клиента.

Как се отразява пандемията на онлайн бизнеса, получихте ли тласък на фона на кризата, която се зададе заради коронавируса?

Да, истината е, че това е един шанс онлайн магазините да прогресират, а някои тепърва да се докажат на пазара. В момент, когато хората са затворени в дома си, откриват нови начини за справяне с ежедневието, създават си различни навици, грижат се за външния си вид повече със собствени усилия, ние сме готови да посрещнем нуждите им и да ги консултираме, за да ги улесним максимално.

Какво очаквате да се промени през годините в сферата на онлайн търговията? Визията Ви за бъдещето й.

Очакванията са ми, че все повече и повече хора ще се доверят на онлайн търговията, ще се появят доста нови онлайн магазини, с доста по-добри стратегии, конкуренцията ще бъде все по-силна. Това обаче ще накара всички нас, притежаващи онлайн магазини, да се усъвършенстваме допълнително, да предлагаме най-качествената и търсена стока, да задържим досегашните си клиенти и да се борим за нови.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови