Фандъкова нареди вътрешен одит на релсите на Графа

OFFNews 17 октомври 2018 в 12:13 3314 3

Пълна проверка на обстоятелствата, довели до необходимостта от изменение на проекта за релсовия път по ул. „Граф Игнатиев“ в хода на изпълнение на строително-монтажните дейности, ще извършва дирекция „Вътрешен одит“ по заповед на кмета Йорданка Фандъкова. 

По-рано днес Спаси София разкри нередности със смяна на проектанта на трамвайното трасе и на вибрационната подложка за трамвайните релси. 

На 29 юни 2018 г. Специализираният експертен съвет по устройство на територията е разгледал искане от „Столичен електротранспорт“ ЕАД за необходимостта от преработка на проекта в частта „релсов път“. По реда на чл. 154 ал. 5 от Закона за устройство на територията експертният съвет е възложил изготвянето на нов инвестиционен проект, с който да се намерят решения за отводняването на релсовия път, промяна на кривите при ул. „Алабин“, така че трамваите да могат да се разминават без светофар, и цялостно решение за околорелсовата еластична виброизолационна система, в съчетание с носеща конструкция тип „плаваща плоча“, което е довело до промяна на един от влаганите материали, както и изпълнение на дренажна система, обяснява Фандъкова. 

Процедурата при замяна на материал е подробно разписана в Закона за обществените поръчки – изготвят се заменителни таблици и „анализна цена“. Цената на новия материал се доказва от изпълнителя и се одобрява от възложителя, Столична община.

Столична община заплаща реалната пазарна цена, а не оферираната за материал, който няма да бъде вложен. Обществения интерес е да не бъде платено повече за нещо, което струва по-малко, при промяна на материалите, и това е разписано като процедура в договора, уточнява столичният кмет. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

23293

3

Стефан

17.10 2018 в 15:42

Демек се слагат излишно скъпи?
Може ли това да е заради честото тръгване и спиране на трамваите?
Аз па хал хабер си нямам от това, за свой срам((

12181

2

ivankristov

17.10 2018 в 14:26

Нека редакцията обърне внимание , защо се монтират релси тип 60, които са за високо - скоростнно влаково движение над 160км/ч., а не тип 49, с каквито са изградени 90% от влаковите линии в България. Разликата между двата типа релси е 11кг. на линеен метър??!!!

12329

1

Шопа

17.10 2018 в 14:10

ЯЯЯЯ някой взе че се притесни да не изпусне от разликата в цената. За качеството нито дума ....