Как ще изглежда кръстовището на Околовръстното и Цар Борис III

Юлиана Ончева, Владимир Йончев
26 май 2020 в 12:45 | 14180 |0
Проектът за Околовръстното шосе на София

Между столичните булеварди "Братя Бъкстон" и "Александър Пушкин" Околовръстното ще влезе в два тунела. Единият от тях ще завие наляво към Княжево и ще излезе на повърхността при църквата "Свети Панталеймон".

Другият тунел продължава направо. 500 метра по-късно излиза от хълма, преминава в мост и прехвърля бул. "Цар Борис III" над трамвайната линия. 

Така изглежда проектът за разширяване на Околовръстното шосе между Бояна и магистрала "Люлин", който бе представен от главния архитект Здравко Здравков. 

Той се различава доста от стария от 2012 г. Тогава се предвиждаше пресичането на булевардите “Цар Борис Трети” и “Никола Петков” да става чрез детелина, а тунел с дължина над километър от кръстовището на околовръстното с бул. “България” да извежда трафика през бул. “Цар Борис Трети”. По думите на арх. Здравков обаче това не може да се направи така, защото част от терените в района не позволят подобно строителство по различни причини.

Движението от Руски паметник към Княжево по бул. "Цар Борис III" остава на същото ниво и ще има светофар, както и сега. За десния завой от Княжево към Бояна вече ще има две ленти.

Пешеходците ще пресичат на нивото на терена и няма да слизат в подлез. Проблемът с изграждането на велоалея е решен, като тази по “Цар Борис Трети” ще преминава през кръстовището и след това ще продължава по корекцията на Владайската река до централния площад в “Княжево”. 

Преминаването на бул. "Цар Борис III" е най-конфликтната точка сега. Тя поражда и най-много спорове в бъдещия проект.

Част от жителите на Княжево настояват левия завой да бъде затруднен максимално, за да не се изкушават хората да минават по прекия път, а да отиват направо към магистрала "Люлин". Това удължава пътя с 9 километра.

Отговорът на арх. Здравков беше, че е абсурдно да се изгради път, какъвто досега не е имало в страната, за толкова пари, а целта му да бъде да затрудни движението. 

Всъщност движението през Княжево вероятно наистина ще се облекчи, защото част от шофьорите ще предпочетат да минат по по-дългия с 9 км път през магистралата, защото по него няма да има нито един светофар, докато през Княжево ги очакват 11 светофара. 

Дължината на цялото трасе, което ще се ремонтира е 6,8 км. На улица “Любляна” е предвидено кръгово кръстовище. Там локалните платна свършват и околовръстното продължава още 200 метра до входа на кв. “Горна баня”, където отново ще има кръгово. 

При пресичането на околовръстното с ул. "Суходолска" ще има кръгово, после пътят минава близо до стената на яз. "Суходол", която трява да се укрепи. 

В проекта обаче не се предвижда директен достъп към магистрала "Люлин", а включване в сега съществуващото кръгово. Според общинския съветник от Демократична България Симеон Ставрев, това е предпоставка за тапа, особено след пускането на новия булевард "Петър Дертлиев", който ще започва от кръговото в началото на магистрала "Люлин" и ще продължава към тунела на бул. "Тодор Александров". 

След кръговото е предвидено изграждането на голям буферен паркинг.  

Очакванията са бързият достъп до много квартали на столицата да накара хората да изберат преминаването по околовръстното. 

Разширението на последния участък от околовръстното на София ще струва по предварителни изчисления около 320 млн. лв. на държавния бюджет за следващите две години. 

Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !