Проект за разширение на метрото, който налага промяна на Общия устройствен план, е публикуван за обсъждане на сайта на НАГ.
Мнения и предложения се депозират до 22 юни, а обществената дискусия ще се проведе в сградата на Направление „Архитектура и градоустройство“ на 28 юни от 18,30 часа.
Разклонението на линия № 1 засяга ж. к. Люлин. В комплекса при постоянно население над 120 000 души, в момента функционира относително късо трасе и само три метростанции. Голям контингент от жителите не е обхванат от съществуващата линия, особено запад – югозападните части на Люлин.
В действащия ОУП е заложено продължаване на бул. „Царица Йоанна“ като транспортен гръбнак на територии за нова урбанизация западно от Околовръстен път, включващи части от вторичен комплексен обслужващ център на София. Функционално свързана с това е развиващата се голяма Индустриална зона Божурище, със значителен и все по‐нарастващ брой работещи там, които живеят в София и СО.
Предвиденото разклонение е с дължина малко повече от 1,5 км и с 2 нови метростанции – една по средата на границата между втори и трети микрорайони и една – при връзката с околовръстното. Това би обслужило още 30 000 души в комплекса, а разклонението е изцяло в район Люлин.
Друго разширение на линия едно е от станция Бизнес парк до бул. "Климент Охридски".
Това отклонение изменя приетата с ОУП 2009г. схема на метрополитена, съгласно която последната спирка се предвиждаше да бъде на Столичния Околовръстен път, източно от възела с бул.“Ал. Малинов“.
В новия вариант линия 1 завива на запад по СОП и се удължава с още една спирка. Този вариант е избран на базата на допълнителни подробни проучвания, моделиране на натоварването и изготвен предварителен идеен инвестиционен проект, доказал възможност за безконфликтно съвместяване със съществуващата техническа инфраструктура.
Новото трасе е с дължина малко повече от 1,7км и с две метростанции. С първата се цели обслужването на м. Младост 4 Камбаните, с втората (крайна) метростанция ще се подобри достъпът до Витоша чрез връзка със Симеоновския лифт.
Трасето попада основно на територията на райони Младост и Студентски.
Разклонението на линия 2 от бул. „Черни връх“ към Студентски град в схемите към действащия ОУП е посочено за далекоперспективно развитие поради прогнозирано недостатъчно усвояване към 2020г. Експертно проучване е направено миналата година за продължение на втори диаметър след последната изградена МС „Витоша“ и планираната МС „Черни връх“ (в близост до ул.“Димитър Манчев“ в квартал "Кръстова вада". Вариантите са сравнени по дължина, брой метростанции, брой пътувания на ден, общ пробег, качили се и слезли пътници и др.
Трасето по избрания вариант е с дължина около 4 км и с четири нови метростанции: кв. Витоша - ул.“Стефан Савов“, бул. Симеоновско шосе – ул. Проф. д‐р Иван Странски, Спортен комплекс НСА ‐ ул. „Акад. Стефан Младенов“ – ул.“Проф. Атанас Иширков“, и Студентски град при Студентска поликлиника.
Това разклонение на линия 2 в източна посока е в райони Лозенец и Студентски на Столична община.
Разклонението на трети метродиаметър е от кръстовище бул."Цариградско шосе" ‐ бул. „Йерусалим“ ‐ МФСЗ "Арена Армеец София" ‐ бул."Асен Йорданов" ‐ ул."Гео Милев" ‐ до бул. "Евлоги Георгиев" ‐ Военна академия "Г.С.Раковски".
Одобреният вариант на трасе е с дължина 6,1 километра линия, с общо 7 нови спирки, който дава по‐добри показатели по отношение на превозени пътници и спестено време. Спирките по него са:1 – при кръстовището на бул. "Цариградско шосе“ с бул. „Йерусалим“ , като трасето продължава по бул."Цариградско шосе"; 2 ‐ ИПК "Родина" - ул."Генерал Йордан Венедиков" ‐ трасето продължава по бул."Цариградско шосе" след това завива надясно по бул. "Асен Йорданов", 3 ‐при МФСЗ "Арена Армеец София" ‐ бул."Асен Йорданов"; 4 ‐ при ул."Асен Йорданов" и ул. "Слатинска река"; 5 ‐ при ул."Гео Милев" и ул."Иван Димитров ‐ Куклата", след което трасета продължава по ул."Гео Милев"; 6 – при 93 СОУ "Ал.Теодоров‐Балан" (ул."Гео Милев" и ул."Николай Коперник"); 7 – при Военна академия "Г.С. Раковски" и 31 СУ "Иван Вазов" на ул. "Гео Милев" и бул. "Ситняково".
Следва вливане в основното трасе преди кръстовище "Орлов мост". Трасето на това разклонение преминава по границата между райони Средец и Оборище и продължава през райони Слатина и Младост на Столична община.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Червената шапчица
Конгресът на САЩ може да гласува помощта за Украйна още този уикенд
781000
Конгресът на САЩ може да гласува помощта за Украйна още този уикенд
dolivo
Българите получават ползите от приемането на еврото още сега с tbi bank
dolivo
САЩ изтеглят военните си от Нигер