Асфалт по платната, паваж на трамвайните линии и велоалея от южната страна на столичния булевард "Дондуков" обсъждаха експерти, общинари и граждани в сградата на направление "Архитектура и градоустройство".
Това е един от трите варианта за стартиращия след месец ремонт на булеварда, другите два предвиждат изцяло асфалтова настилка или паваж. Последният не предвижда велоалея. Именно тя предизвика едни от най-бурните реакции в препълнената зала.
"На базата на много анализи стигнахме до извода, че велоалея по павета не става", каза зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев. Районният кмет Цолов пък обяви, че е изцяло против да има велоалея на "Дондуков" защото тя ще пречи да се зареждат магазините, както и при евентуални ремонти в домовете на живеещите там. Според него, както и според част от присъстващите в залата велоалеята трябва да мине по "Московска". От Велоеволюция предложиха помощта си на общината.
При всички случаи след ремонта на булеварда движението по него ще бъде улеснено за трамваите, пешеходците и колоездачите и по-трудно за колите. Основните притеснения на гражданите са и дали булевардът им няма да се превърне в поредното шосе за нощни гонки на джигити. От "Спаси София" настояха да се реализира замисленото от общината поставяне на ограничители около трамвайните линии, за да не се кара по тях. Според кмета Крусев те трябва да бъдат полусфери с височина 9 см, за да не спират преминаването на линейки, обясни той пред OFFNews. Чака се обаче анализът на КАТ.
Докато текат ремонтите по "Дондуков", кръстовищата му с булевардите "Васил Левски" и "Георги Раковски" няма да бъде затваряни, но движението на автомобили ще бъде ограничено чрез стестения.
"Сумата за ремонта на булеварда е 7.2 млн. лв. с ДДС. Тя е изчислена на база вариант с изцяло асфалтова настилка", отговори Курсев на въпрос от гражданин за проведената обществен конкурс.
След ремонта по "Дондуков" ще има само по едно автомобилно платно в посока, ще се паркира само в северната част, а десният завой на кръстовището с "Георги Раковски" ще бъде забранен.
Следващото обществено обсъждане на проектите ще се проведе на 16 май.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14469
2
29.04 2017 в 11:38
Има метро.
Да се асфалтира булевард с паваж е все едно да си сложиш ламинат върху паркет.Селска работа!
8011
1
29.04 2017 в 11:25
Последни коментари
Wenc
Борисов: Няма да позволя служебен премиер да е Росен Желязков
Gadina
Край! И ИТН върна мандата, отиваме на избори
демотиватор
Руска компания сглобява модел на "Ситроен" с китайски части в бивш завод на "Стелантис"
Ivanteh
Кредит с лошо ЦКР? Вече е възможно
Муню
Борисов: Няма да позволя служебен премиер да е Росен Желязков
Муню
Край! И ИТН върна мандата, отиваме на избори