Туроператорите трябва да връщат парите при отказ на туристите от екскурзия в страна с извънредни мерки заради коронавируса

Задава се забавяне на доставките на пратките от онлайн търговията, предупреждава председателят на КЗП Димитър Маргаритов

OFFNews 26 февруари 2020 в 13:22 11676 1

Снимка КЗП

Димитър Маргаритов

Когато сме закупили пакетно пътуване от туроператор, имаме право да си получим парите обратно, ако в мястото на дестинацията, до която ще пътуваме, възникнат такива непредвидени обстоятелства, както в случая с коронавируса безспорно са налице. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в Сутрешния блок на БНТ днес.

Прекратяването на договора може да стане и непосредствено преди началото на пътуването, стига към този момент въпросните обстоятелства да съществуват.

Маргаритов уточни, че туристите няма да имат право на допълнително обезщетение за анулираните пакети. При индивидуално организираните пътувания правата ще зависят от конкретните предварително направени уговорки.

КЗП и министерствата на туризма, на здравеопазването и на външните работи провеждат регулярни седмични срещи в координация със създадения щаб.

"Всеки случай се следи непрекъснато, ситуацията се мени с часове, тъй като властите в съответните държави и Световната здравна организация актуализират в реално време бюлетина си с това къде не трябва да се пътува. Съответно приемаме, че това са местата, за които са възникнали такива обстоятелства и ако хората са резервирали своите пакетни пътувания за такова място, те имат право да получат обратно парите си, в случай че към момента на заминаването тези обстоятелства са налице“, обясни председателят на КЗП.

Той подчерта, че тези правила не могат да се прилагат за места, където няма опасност към настоящия момент.

„Получава се така, че социалните и икономически последствия от това, което се случва в момента, са по-големи отколкото реалните вредни последици за здравето. И може би това е по-добрият вариант – обратното би било много по-драматично“, отбеляза Маргаритов.

Започва да се говори и за забавени доставки на пратки в онлайн търговията. „Очаквам, че в следващите седмици или месеци ще имаме доста оплаквания от потребители, които няма да са получили навреме или изобщо своите поръчки. Ще се опитваме да помогнем на всеки, но много зависи как във времето ще се развият събитията и каква допълнителна информация ще бъде предоставена от самите електронни магазини. Възможно е те да предупредят и отсега, че част от поръчките ще бъдат забавени поради непредвидените обстоятелства“, посочи Маргаритов.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови