Въпреки мегаагенцията за пътна безопасност, жертвите на пътя се увеличават

OFFNews
17 декември 2019 в 12:05 | 3297 |4

Броят на жертвите на катастрофи в България се увеличават, показва статистиката на МВР.

От началото на годината до 15 декември включително по пътищата на страната ни са загинали 599 души. А за същия период на 2018 година жертвите на пътнотранспортни произшествия са били 582 - със 17 по-малко.

При това през миналата година (25 август) бе трагедията край Своге, при която загинаха 20 души. След нея бяха освободени трима министри - на транспорта Ивайло Московски, на регионалното развитие Николай Нанков и на МВР Валентин Радев и бе създадена мегаструктура, която да координира всички дейности по пътната безопасност - Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП).

Ведомството се появи с идеята да координира и контролира отговорностите за организацията на трафика, тъй като те били пръснати в 11 различни институции, "които очевидно не работят" по обяснението на премиера Борисов за необходимостта от допълнителния чиновнически апарат. 

Въпреки че бюджетът отпусна щедро на ДАБДП бюджет от 3 млн. лева и цели 39 души нови чиновнически щата, резултат от дейността на въпросната агенция все още е твърде невидим. Около агенцията се заговори основно около тестваната и отхвърлена екзотична идея да се въведат тестове за шофьорите над 60 години.

Въпреки че при Своге загинаха цели 20 души при едно единствено ПТП, а тази година няма катастрофа с толкова много жертви, общият брой на загиналите вече е по-висок от миналогодишния. При това през последните години броят на хората, намерили смъртта си на пътя, непрекъснато намаляваше. Пак според статистиката на МВР към 15 декември 2017 г. жертвите на катастрофи са били 643. 

Според данни на Евростат България е на първо място в ЕС по брой загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители. Страната ни се нарежда с най-висок дял смъртност в категорията на леките автомобили с 64 смъртни случая на милион жители. Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта - 11. Средният показател за ЕС е 23 смъртни случая на 1 милион души население.

Препоръчани материали
Стефан

Рейтинг : 22188

17.12 2019 в 23:21 4
+ 0
- 0
А какво неясно има? С това се занимават чиновници, които даже не са шофьори. Нито са пешеходци.
Между другото, решенията на пътните проблеми, ги има още в съдържанието на кой да е учебник по пътна безопастност. За техникумите. В учебниците за инженери ги има с подробности. А в монографиите по въпроса - и с правилните отговори на задачите за домашно. Само че, тия дебили - "отговорните фактори", даже не подозират че такива знания съществуват. И се започва ...
Симеон Александров

Рейтинг : 2015

17.12 2019 в 20:06 3
+ 0
- 0
ТОЛКОВА ЛИ Е СЛОЖНО,ДА СЕ РАЗБЕРЕ,че една от най-важните причини за увеличението на ПТП са малоумните решения на ГЕРБ овите Калинки е да променят проектните
скорости Vпроектни равни на max-скорост с "Административ-
ни" завишени скоростти.Всичко това води трагични несъотве
тствия.Промяна на хоризонталните и вертикалните криви.Широчините на лентите за движение,Правите отсечки между две криви (местата където става изпреварване би тря
бвало да са по-дълги.Напречните наклони в криви би трябвало,да да са с по-голям напречен наклон(против нама
NelSun

Рейтинг : 2037

17.12 2019 в 15:28 2
+ 1
- 0
Никакви мегаагенции няма да помогнат, трябва да се забрани на хора без средно образование да притежават книжки. И въобще изпитите за шофьорски книжки трябва да се затегнат доста, чак тогава може намалеят катастрофите.
ЛАФЪРДИЕВ

Рейтинг : 3737

17.12 2019 в 12:49 1
+ 1
- 0
Как какви ги свърши?
Достигна има няма за половин година нивото си на НЕкомпетентност..
Изпълни всичко по законите на бюрокрацията, описани в "Маркология"-та на Arthur Kordon.
И естествено - папка тлъсти заплатки, като де що има лемури на синекура във властта..