ЖП линията в Хитрино не е била ремонтирана от 1987 г.

OFFNews
14 януари 2020 в 12:26 | 1287 |0

Съществено разминаване между писмената експертиза и устната защита се получи на днешното заседание за инцидента в село Хитрино, пише в съобщение на Булмаркет.

Експертизата разкрива какво е състоянието на стрелка №1 и стрелка №5 на ЖП гара Хитрино. Вещите лица, изготвили документа са: гл.ас.д-р инж. Коста Костов, преподавател във ВТУ „Т.Каблешков“, катедра „Транспортно строителство и съоръжения“ София и проф. д-р инж. Майя Иванова-Йорданова от същия университет и катедра.

Според писмената експертиза след подновяването на ЖП стрелка №5 с нова през 1987 г. до момента на произшествието в Хитрино, НЕ СА извършвани ремонти или реконструкция на железния път и стрелките в този район.

Според Инструкцията за ремонтите на дълготрайните материални активи в Национална компания „Железопътна инфраструктура“, след 15 г. експлоатационен срок, трябва да има планов ремонт. Още повече, че обемът на превозваните товари в периода 2000 – 2016 г. надвишава пределно допустимата граница от 80 милиона бруто тона с 2.5 до 8.3 пъти.

Според вещите лица на гара Хитрино е трябвало да се извърши основен или минимум два средни ремонта. А изводът, който се налага, е, че железният път е с просрочени междуремонтни срокове. Предвид тази и още фактологични данни за техническото състояние на пътя, както и поради сложното съчетание от различни изчисления, на експертите им е трудно да определят вероятната безопасна скорост на влаковите композиции.

Това налага и промяна в заключението им от предната експертиза. Те са убедени, че не може еднозначно да се определи конкретно каква скорост ще бъде опасна за преминаване през жп стрелки № 1 и №5 при това състояние на железния път.

По време на устната защита професор Майя Иванова-Йорданова изтъкна факти за състоянието на железния път и безопасна скорост, които са в противоречие с експертизата, под която тя се е подписала.

Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !