На 15 март отбелязваме Международния ден на потребителите. Тази година неговото мото е „Изграждането на цифров свят, в който потребителите могат да вярват“.
По този повод Европейският потребителски център (ЕПЦ) в България отвори информационен щанд в търговския център „Сердика“ в София. Целта е хората да бъдат информирани на място за правата, които имат като потребители при пазаруване или пътуване в друга страна от Европейския съюз.
Българските граждани все повече търсят правата си и се доверяват на КЗП и ЕПЦ България. Това проличава от повишения брой жалби и искания за съдействие спрямо предишни години. Повишава се и процентът на успешно разрешените казуси в полза на потребителите – над 50%, обяви Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център.
Най-честите причини около една трета от случаите да остават неразрешени са, че фирмите не искат да разрешат възникналия казус директно с потребителя или изтъкват, че неизпълнението на задължението им е предизвикано от независещи от тях обстоятелства (например, при закъснение на полет поради лоши метеорологични условия). Дори в такива случаи Европейският потребителски център България предлага безплатно информация, съвети и ако е необходимо, помощ при прехвърляне на конкретните казуси към други институции и съдебни инстанции.
Ръководителят на Представителството на Европейската комисия
в България Огнян Златев (ляво), директорът на Европейския
потребителски център Игнат Арсенов и Константин Райков от КЗП
Във връзка с наскоро нашумелите въпроси за стандартизацията на качеството на храните в страните членки на съюза ръководителят на Представителството на ЕК у нас Огнян Златев увери, че няма различни стандарти за отделните райони на ЕС и българският потребител купува качествена и здравословна храна.
Според Константин Райков един от основните проблеми е невъзможността развитието на регулативните норми да отговаря адекватно на бързото развитие на технологиите в световен мащаб, но в ЕС има изградена система и регламенти за връзка между бизнес и потребители, които работят и всеки потребител може да получи помощ и съдействие при възникнал проблем.
Посетителите могат да си направят и забавна снимка в специална фото будка, а след това да я публикуват във фейсбук страницата на ЕПЦ, за да се включат в игра с награди.
Европейският потребителски център-България предлага безплатно информация и съвети по извънсъдебни трансгранични потребителски въпроси. Той е част от мрежата от 30 центъра в ЕС, Исландия и Норвегия, които работят заедно, за да разрешават потребителски спорове по доброволен път. В България ЕПЦ е към Комисията за защита на потребителите.
Допълнителна информация може да намерите на сайта на Европейски потребителски център България:
http://www.ecc.bg/
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
dolivo
Кремъл предупреди собственика на Телеграм да внимава
dolivo
Защо по време на нападението срещу 'Крокус' не е имало служители на реда?
dolivo
Столична община ще плати над 30 000 лева на адвокатка, счупила крака си до Съдебната палата
Ендевър
Депутатите решиха: До 10 години затвор за блудство с малолетно дете
мнение от IP
Томислав Дончев: Отново са възможни разговори с ПП-ДБ след изборите