Защо емоционалната интелигентност е важна за бизнеса?

OFFNews 07 април 2018 в 11:27 7273 0

Снимка Pixabay

Неотдавнашно международно проучване, проведено от повече от 500 бизнес лидери, разкри какво отличава изключителните служители от обикновените, а именно личността. Забележителното е, че 78% от ръководителите казват, че личността е важна за служителите повече от културните особености (53%) и умения на служителите (39%).

Личностните качества се отличават от интелекта. Двете не са обвързани по никакъв начин. Индивидуалността е различна от емоционалната интелигентност и това е мястото, където проучването и повечето лидери по този въпрос са интерпретирали погрешно термина.

Емоционалната интелигентност, за разлика от личността ви, може да бъде променяна и подобрена.

Изключителните служители не притежават дадени от Бога личностни черти. Те разчитат на прости, ежедневни умения, които всеки може да придобие или подобри.

Едно нещо, което определя един служител като изключителен, е че той никога не казва „Това не е описано в длъжностната ми характеристика“. Този тип служители работят извън границите на професиите си. Те не се плашат от повече работа и не очакват признание или компенсация. Напредват в работата си и са уверени, че ще бъдат възнаградени по-късно.

Изключителните служители не търсят конфликт, но и не бягат от него. Могат да запазят спокойствие и да представят позицията си логично и са в състояние да издържат на лични нападки.

Те умеят да се съсредоточават максимално.

Пилотите често казват: „Когато нещата започнат да се объркат, не забравяйте, че трябва да пилотирате самолета“. Повечето катастрофи са резултат на това, че пилотите са се концентрирали толкова силно върху това да идентифицират проблема, че не осъзнават, че губят височина, което може да е пагубно.

Именно заради това изключителните служители не се разсейват лесно. Те могат да разграничават реалните проблеми от фоновия шум и следователно остават фокусирани върху това, което има значение.

Те са смели. Изключителните служители са склонни да говорят, когато другите не смеят, независимо дали става дума за задаване на неудобен въпрос или за оспорване на решение на ръководителя. Тази смелост обаче е балансирана със здрав разум. Те мислят преди да говорят и избират най-доброто време да го направят.

Те контролират егото си. Изключителните служители имат его, но те никога не си придават повече важност от заслуженото. Готови са да признават грешките си и са склонни да правят нещата по друг начин, ако така ще бъде по-добре за екипа.

Те никога не са напълно доволни. Изключителните служители са на мнение, че нещата винаги могат да бъдат по-добри. За тях няма нещо като „достатъчно добро“, когато става дума за личностно усъвършенстване. Независимо от това колко добре вървят нещата, изключителните служители се стремят да ги подобрят.

Те разпознават, когато са допуснати грешки, и ги поправят. Независимо дали става дума за счупен стол или неефективен процес, засягащ паричния поток на целия отдел, изключителните служители не подминават проблема. „Това е било така винаги“, просто не е в техния речник. Те виждат проблема и го оправят.

Те са отговорни. Те отговарят за своята работа и решения и всички резултати от тях – добри или лоши. Показват грешките си на ръководството вместо да се надяват никой да не ги забележи.

Изключителните служители могат да се нагаждат към другите, а това може да означава много неща. Те се харесват на колегите, защото притежават лидерски умения и затова хората им се доверяват. По тази причина мениджърите избират тях, когато трябва да се комуникира с клиенти.

Те неутрализират натоварващите личности. Справянето с трудните характери на хората е изтощително. Изключителните служители контролират отношенията си с тях, като държат чувствата си под контрол и действат рационално според ситуацията. Те също така разглеждат гледната точка на трудния за общуване човек и са в състояние да намерят решение на проблема. Дори когато нещата напълно се изплъзват от контрол, емоционално интелигентните хора могат да ги спрат да съсипят постигнатото.

В крайна сметка:

Обърнете внимание на това, което не е споменато: умения, дългогодишен опит, дипломи и т.н. Тези неща имат значение, но те няма да ви направят изключителни.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови