Кой спечели от 'Игра на тронове'?

Момчил Марчев | 03 юни 2019 в 13:25 | 2628 |0

Сериалът „Игра на тронове“ постави много рекорди в телевизионната индустрия, създаде страхотен интерес и остави противоречиви мнения след финалната серия. 

През последните няколко месеца, маркетингът и сериалът се сблъскваха многократно в разни тематични промоции, като само за последния сезон са участвали над 100 марки. Въпреки това, повечето сценаристи, писатели, пропагандни и авангардни PR–и се оказаха крайно недалновидни. 

Много бранд мениджъри пропуснаха „Игра на тронове“. Като се има в предвид естеството на филма, е наистина малко трудно съвременните марки да направят продуктово позициониране, освен в случая със забравената чаша кафе от известна марка. Вместо това, маркетолозите набираха тематични промоции – например, Oreo бисквитките. Релефни бисквитки с хералдическите знаци от филма. Похапваш с наслада и се сещаш за някое от убийствата във филма.

От години Oreo разказва истории, чрез реклама. За игривост и забавност, предполагайки , че хапването на бисквитките им, ще върне детето в нас. И как така този имидж на марката се връзва с „Игра на тронове“?! Поредицата е известна с много сцени на насилие, болка, смърт и политически интриги. Ако историята с марката Оreo беше тв сериал, то определено нямаше да е точно този сериал. Дори нямаше да бъде близо до него.

Как марките трябва да се ангажират с киноиндустрията ? Важно е да се запомни самоличността и имиджа на марката, в която са вкарани толкова много пари и време. Уверете се, че комуникирате с една и съща идентичност, следвайте персонализация на послания към ясни таргети. И ако не го направите, рискувате да объркате потребителите, даже може и спечелените евангелисти към бранда да засегнете и разочаровате. Но по-добре избягвайте да се качите на гребена на вълната, особено ако не е вашата вълна. Да добавим - това накърнява имиджа, репутацията на всички участници в това „театро“.

Друг пример – PepsiCo. Марката събра екип от професионални спортни звезди, тананикащи си с весело настроение, драматичната музика от сериала. Нелепо, за такъв гигант като Pepsi. Soda на Pepsi има напитка в кенче – брандирана, при изстудяване да се показват имената на героите от сериала . Но връзката се губи някъде по веригата ... героите са страстни, смели, епични, не са сладникава игра в стил „ледената царица“ :).

Шоколадови „драконови яйца“ станаха хит в Англия. Разбира се, покрай Великден върви и „Игра на тронове“. Сладкарската фирма е доволна – все пак цената на едно яйце е 0,80 паунда, а разликата от обикновеното шоколадово яйце са само драконовите люспи по него.

Марката бира Bud Light направи промоция в „Игра на тронове“, която започна със сцена от друг касов филм - „Като рицарите“. Общото между двата филма са рицарските времена и боевете с мечове. Ясно е , че рекламата тече по време на най-гледаното телевизионно време в Америка – финала на Супербоул и партньорството между Bud Light и HBO ще бъде забелязано от милиони хора, но нито в „Като рицарите“, нито в „ Игра на тронове“, някой от персонажите пие бира. Особено в „Игра на тронове“ - алкохолът беше предимно вино и неизвестна спиртна напитка, подобна на уиски, скоч...?! Поне според чашите, с които се пиеше. Ето и връзка към рекламата - http://tiny.cc/gameofthones 

Aldi буквално се подигра с „Игра на тронове“, пускайки реклама на собствена марка тоалетна хартия!!! Диваци, седящи на тоалетни чинии насред пустошта и играещи шах през това време, ни убеждават в лоялност към марката... крайните хейтъри биха казали - „мани, нАсрана работа“...

Единственият ценен пример за доближаване до идеята на филма все пак си остана рекламата на Johnnie Walker - White Walker. Замръзнала и побеляла бутилка на фона на Вала. Всички важни разговори и сцени във филма бяха в компанията на напитка, много често приличаща на уиски. И малкото детайли на тази марка са достатъчни да отбележим, че това е големият победител в „ битката за трона“. В профила на White Walker са включени сингъл малц уискита от най-северните дестилерии на Шотландия. White Walkers или „ белите бродници“ са същества от епоса, които живеят отвъд Вала. Самият Джони Уокър от етикета е с броня и меч, точно каквито носят бродниците. Всичко това като стил се доближава максимално добре към идеята и усещането от филма. И е подходящ пример за правилна релация / синхрон с него.

Наздраве, за новия крал – White Walker! А бранд амбасадорите, внимавайте с градусите!

---

Инж. Момчил Марчев е дигитален експерт, фокусиран върху човешката страна в приложението на технологиите. С дългогодишен опит в SEO (Оптимизация за търсачки, сърч маркетинг) и пионер в ORM (Управление на онлайн репутация). Един истински визионер в ерата Human Digital.

Николай Асенов - Digital freelancer, обитаващ точката на пресичане между хората и технологиите, анализатор на социалните сблъсъци в Маркетинг-културата. Борсов консултант и експерт “Управление на продажбите”.

Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !