Medal за лоялност

OFFNews 22 февруари 2017 в 13:15 6375 0

Борислав Бориславов

Борислав Бориславов е предприемач и иноватор по душа с повече от 15 години опит в областта на информационните технологии, финансите, рисковия капитал, маркетинга, мобилните плащания и fintech. Понастоящем е изпълнителен директор и създател на концепцията на TIDIT – водещ доставчик на иновативни услуги в дигиталната индустрия. Като част от TIDIT е развита коалиционната програма за лоялност Medal, която представлява платформа за събиране и използване на виртуални единици, наричани медали.

За успешната реализация на иновативната идея оказва решаващо значение богатият му опит като мениджър на компаниите System for Electronic Payments (SEP), Ladger, Magic Solutions и дигитална маркетинг агенция Calipers. Борислав е основател и заема позицията управляващ партньор на Българската мрежа на бизнес ангелите.

Технологиите променят всяка част от живота на съвременния човек. Как бихте описали съвременния потребител?

Все по-бързото навлизане на технологиите в ежедневието ни и растящият процент на българите с достъп до интернет, променя потребителското ни поведение не само от гледна точка на търсене и намиране на информация, но и взаимодействието с търговците на стоки и услуги, начините на разплащане и моделите за изграждане лоялност към брандовете. Съвременният човек достъпва интернет не само през компютъра си, но и през мобилните си устройства. Най-предпочитаното средство за връзка с глобалната мрежа е смарт телефонът, защото малките му размери позволяват лесната му преносимост, а различните опции и бързата интернет връзка ни дават възможност да оперираме с различни видове информация по-лесно и удобно. Редица световни и български брандове се възползват от технологиите, за да комуникират с нас като потребители. Примери са нотификациите за новини, мобилните приложения с каталози на продукти и с възможности за разплащане.

Успяват ли компаниите да отговорят на промените в потребителското ни поведение?

И да, и не. Множество компании са създали мобилни приложения за брандовете си, където представят продуктите и услугите си и реализират промоционални кампании. Други са създали карти за лоялност под вид на пластика самостоятелно или в партньорство с друга компания. Според мен и двата подхода се реализират и управляват добре, но нещо не им достига. Като потребител в един момент телефонът ми е задръстен с всичките приложения, които съм качил, а портмонето ми се къса от множеството карти за лоялност. Често дори картата, която ми трябва в конкретния момент, не е в мен, защото съм забравил да я взема.

Идентифицирайки тези два проблема аз и група приятели, всеки изявен експерт в своята област, решихме да обединим усилия и създадохме платформата Medal. Най-общо казано тя представлява коалиционна програма за лоялност от ново поколение, изцяло базирана на мобилен телефон, в която потребителите събират и използват медали.

Как по-точно се събират тези медали и как работи платформата Medal?

Платформата Medal свързва 3 вида участника – крайни потребители, които наричаме членове, търговци на стоки и услуги и благотворителни организации. Всички те обменят по между си медали, като 100 медала се равняват на 1 лев. Членовете събират медали, докато пазаруват, плащат сметките, посещават търговски обекти, пишат продуктови ревюта, отговарят на анкети, препоръчат услуги, абонират се за услуги и т.н. Натрупаното количество от различните търговци се събира в Medal Wallet, който може да е индивидуален или семеен. Специално за семейния портфейл разработихме опцията за родителски контрол, където използването на медали се извършва след одобрение на някой от възрастните. Събраните медали могат да се използват за покупка на стоки и услуги, които предлагат търговците в платформата.

Важно е да уточня, че Medal работи във всички среди – независимо, дали се намирате във физически търговски обект, в сайт или мобилно приложение за електронна търговия или поръчвате храна по телефона.

Защо един търговец да ползва Medal?

Търговците, с които работим са от две основни групи – такива, които нямат и такива, които имат собствена програма за лоялност. За първите това е добра възможност без разходи за дизайн, внедряване и управление да интегрират програма за лоялност. За останалите е възможност да надградят своята програма с най-доброто и съвременно решение в тази област. В развитите пазарни икономики, където има подобни на Medal платформи, основната причина търговците да се включват е възможността за анализ на потребителското поведение с цел по-доброто отговаряне на техните нужди.

Наша основна цел е да спомогнем за задържането на съществуващи клиенти и привличането на нови.

Услугите на платформата са подходящи за търговци, които се намират в силно конкурентна среда, като им предлага предимството за по-добро опознаване на клиентите им. Участвайки в Medal търговците могат да изпълняват различни маркетинг цели - от това да повишат продажбите, до това да стимулират определен начин на плащане, покупки в определен период и получат обратна връзка от потребителите си. За да отговорим максимално на нуждите на различните търговци, като част от платформата предлагаме услугите Medal Marketing, Medal Sales и Medal Connect.

Услугата Medal Marketing дава възможност на търговците да изграждат потребителска лоялност у клиентите си. Тя спомага за по-доброто опознаване на аудиторията им, сегментирането й и стимулиране на желана активност от тяхна страна.

Medal Sales представлява нов вид канал за продажби чрез награди под различна форма – стоки и услуги, ваучери и дарения. Услугата улеснява търговците чрез популяризиране на марката им, привличането на нови клиенти и задържането на настоящите.

Какви търговци са се включили до момента в Medal?

Нашите търговци предлагат различни по същността си стоки и услуги. Сред тях има здравно заведение за специализирана извънболнична медицинска помощ, магазин за цветя, търговци на дентални продукти, паркет, дървени настилки, вина, онлайн магазин, застрахователен брокер, био магазин, онлайн магазин за детски продукти, но това е само началото. Нашите планове са да навлезем масово сред търговците и да привлечем големите брандове, така че да постигнем едно балансирано портфолио от лидери в съответните вертикали.

Споменахте благотворителни организации. По какъв начин участват те в Medal?

Наблюденията ни за благотворителните организации в страната е, че има тенденция да са отворени и да търсят нови и интересни начини за привличане на средства. Ние можем да им помогнем в този процес като им дадем възможност не само да популяризират каузите си, а и да привличат активно финансиране за тях. Членовете на Medal даряват медали за избрана от тях кауза, част от платформата, а самата благотворителна организация получа реални пари.

Кое е най-голямото предимство на Medal пред останалите програми за лоялност?

За мен най-голямото предимство е цялостното й базиране на мобилен телефон и едновременно с това събирането на медали от множество търговци на едно място.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови