Ангелкова: Повечето компании в туризма ще загубят между 50% и 100%

OFFNews 01 април 2020 в 21:16 7644 1

Всички проучвания показват, че повечето компании очакват загуби между 50 и 100%. Повечето компании предвиждат и да съкратят персонал, заяви пред bTV министърът на туризма Николина Ангелкова.

Тя поясни, че първо се предлага платен отпуск, след това неплатен, а накрая се минава към варианта съкращения.

"Само около 10% от компаниите за момента не предвиждат съкращаване на персонала", добави Ангелкова и обяви, че до момента министерството няма никакво конкретно изчисление колко са загубите, но е стартирало запитване към фирмите.

"В момента туризмът изживява най-тежката си криза. Ситуацията е изключително тежка за целия сектор. В тази ситуация е много трудно да намериш баланса и да удовлетвориш интересите на всеки на 100%. Всеки за себе си е прав и никой не е виновен за това, че на практика секторът не функционира", коментира министърът. 

Предплатените почивки

За предплатените почивки Ангелкова заяви, че от министерството спазват указанията на ЕК:

"Издадохме съвместни указания и препоръки заедно с Комисията за защита на потребителите, след като до 13 май ще се удължи извънредното положение".

До 13 юни няма да могат да се възстановяват суми за нереализирани почивки.

Министърът обясни, че за предплатени почивки след тази дата се предлагат три опции - фиксирано алтернативно пътуване, ваучери за почивка до 24 месеца и връщане на парите. 

Тя подчерта, че ако потребителят се възползва от ваучера, но туроператорът е изправен пред неплатежоспособност и не може да осъществи пътуването, хората ще имат възможност да си поискат парите чрез застраховката.

С радост ще се върна към дискусията за гаранционния фонд от 2016 г. - за да може при една такава ситуация да има макар и малка гаранция за потребителите. Сега няма, акцентира министър Ангелкова. 

Чака се информация от Европейската комисия дали ще бъде одобрена по оперативна програма възможността за подпомагане до 50 000 лева на микро, малки и средни предприятия при определени условия, за да се окаже допълнителна помощ на сектора.

Министерството на туризма предвижда и кризисна рекламна стратегия, но основно се разчита на българските туристи. Затова се обмисля само за тях лятото шезлонгите и чадърите на плажа да бъдат безплатни.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови