В първите три седмици от кампанията за предстоящите парламентарни избори на 11 юли партиите и коалициите са похарчили рекордно малка сума за реклама в медиите – 1 608 384 лв. без ДДС. Това показват данните на Отворен парламент, обявени днес.
На тази стойност възлизат сключените към 30-и юни. Мониторингът обхваща официалните страници на 40 национални и регионални медии – 10 телевизии, 3 радиостанции, 13 вестника и 14 информационни сайта и агенции.
Кой похарчи най-много за реклама досега?
От ГЕРБ и БСП продължават да харчат най-много средства за агитация в медиите. На първо място по разходи отново е коалицията ГЕРБ-СДС с 347 253 лв., следвана от левицата с 283 251 лв. Обединените в патриотична коалиция партии, които в различни формати не успяха да влязат в парламента на изборите през април, се нарежда на трето място с 254 016 лв.
Единственият участник, който продължава да няма договори за реклама в медиите, е партия Подем. От Атака отново не са плащали за реклама, като са използвали възможността да подпишат договор за безвъзмездно отразяване в партийната си телевизия Алфа.
Кои медии привличат най-много средства?
Най-много средства до момента е привлякла телевизия Евроком – 270 550 лв. Тя е следвана от БНТ с 223 900 лв. и bTV със 173 471 лв. Нова ТВ остава на пето място по привлечени средства след вестник 24 часа.
Въпреки че сумите на двете най-големи частни национални телевизии нараснаха спрямо миналата седмица, те остават значително по-малки от предходни кампании. Двадесет дни след началото на кампанията, bTV вече има три сключени договора – с БСП за България, с ГЕРБ-СДС и с Български патриоти – ВМРО, Воля и НФСБ. Три са и договорите на Нова ТВ – с БСП за България, с Партия на Зелените и с патриотичната коалиция.
Очевидно е, че средствата отделени за медийна реклама от участниците в тази кампания, са рекордно ниски. На същия етап преди парламентарните избори през април партийните централи бяха отделили 3 518 725 лв., в кампанията за парламентарните избори през 2017-та разходите възлизаха на 2 429 846 лв., а през 2014-а – 2 289 102 лв., посочват от Отворен парламент.
Според наблюдателите вероятно основна причина за това е рекордно скъпата медийна кампания преди два месеца, която значително намали средствата в партийните каси.
Десет дни преди края на кампанията най-гледаните според данните на пийпълметрията национални частни телевизии – bTV и Нова ТВ, не са сред предпочитаните канали за комуникация с избирателите. Към този момент те са успели да привлекат едва 18% от средствата за предизборна реклама, вместо традиционните за тях 50%.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
мнение от IP
Граждански организации против западни дипломати да се срещат с Пеевски
мнение от IP
Недопустимо е магистър да взима колкото хигиенист, каза председателят на Съвета на ректорите
kokoto
Проверяват 40 души за строителни измами във Варна, четирима са задържани
мнение от IP
Доказано ли е, че Земята е кръгла: как се съсипва една обществена телевизия