Фейсбук спира таргетирането на реклама, базирана на "чувствителни" теми като раса, религия, сексуална ориентация, политическа нагласа заради опасения от злоупотреба, реши компанията майка - Meta, предаде AFP.
Детайлната информация на компанията за интересите на потребителите й, основана на търсенията им, коментарите им, това, което харесват и не харесват, е в основата на интересите на рекламодателите, които се стремят да насочат посланията си към точно определени групи хора. Точно така социалните мрежи се превръщат в бизнес за милиарди, но тези инструменти може да бъдат използвани за влияние върху определени групи изключването на други.
От 19 януари 2022 г. приложенията на Meta няма да предлагат на рекламодателите услугата таргетиране на хората, базирано на интересите им към каузи, организации, публични личности, по въпроси, свързани със здравето, етноса, политическите предпочитания, сексуалната ориентация. Примерите включват предупреждения за рак на белия дроб, еднополови бракове, Католическа църква, еврейски празници и политически възгледи.
Големите грешки при таргетирането на Фейсбук включват промоции за военно оборудване, изскачали в социалната мрежа на представители на крайно десни военизирани групировки преди нападението на Капитолия на 6 януари от привърженици на тогавашния президент Доналд Тръмп.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
Johnny B Goode
Кирил Петков изказа съболезнования на близките на починалия шофьор след катастрофата
lonely
Административният съд разпореди да се прекрати промяната на движението в центъра на София
lonely
Деловодната система на СОС е станала обект на хакерска атака
craghack
Административният съд разпореди да се прекрати промяната на движението в центъра на София
lonely
Проверяват 40 души за строителни измами във Варна, четирима са задържани