Мобилните оператори ще бъдат длъжни да предупреждават клиента си, ако дават неплатените му сметки на фирма за събиране на задълженията.
Това обяви председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков.
Решение за това е взето вчера на заседание на КРС. Според документа трябва да се изготви предложение за изменение на общите условия в договорите, които операторите сключват с клиентите си. В тях трябва да бъде вкаран текст, според който операторите ще са длъжни да известяват клиентите си с SMS, писмо с обратна разписка, записващ се телефонен разговор, имейл, че задълженията им се прехвърлят към друга фирма.
Формулировката, която ще прочетат или чуят, е, че „операторът ще предприеме действия за извънсъдебно събиране на неплатени парични задължения“, включително и чрез ползването на услугите на трети лица. Третите лица могат да са кредитни бюра, агенции за събиране на вземания и др.
Клиентът трябва да получи и точна информация за размера на задълженията, основанието, на което абонатът ги дължи и кое е третото лице, към което са прехвърлени.
„Операторите или трябва да приемат условията и по този начин да се дистанцират от нелоялната и неморална практика за събиране на задължения, или да бъдат наказани“, каза още Божков.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10.05 2013 в 15:33
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
IvoIvo
Симеоновският лифт спря завинаги, няма части за него
craghack
След решението на съда за Патриарха: Васил Терзиев да не се държи като ''Ергенът'', призова Георги Георгиев
user4eto
След решението на съда за Патриарха: Васил Терзиев да не се държи като ''Ергенът'', призова Георги Георгиев
borisboris
Възможно е и двамата шофьори да са виновни за катастрофата с Кирил Петков (обновена)
случайно прочетох
Lidl e любимата търговска верига на българите