Жп гигантите Сименс и Шкода с жалби срещу БДЖ за новите влакове

Светослав Метанов | 12 септември 2018 в 11:25 | 8331 |2

Провалът вече е пълен! Железопътните гиганти Сименс и Шкода внесоха жалби в КЗК срещу БДЖ-Пътнически превози по условията на обществената поръчка за закупуване на 42 нови влака, провери OFFNews.

И двете жалби са входирани на 10 септември. На практика процедурата се обжалва от двете компании, които исторически са най-големите доставчици на българските железници през годините. Най-модерните ни локомотиви в момента са Шкода, а най-новите мотриси - Сименс Дезиро.

Германската компания изрично е поискала спиране на обществената поръчка.

Както OFFNews вече многократно обясни две години подготовка на търга за новите влакове не стигнаха на БДЖ да измисли честни условия за покупка на качествен подвижен състав. Въпреки изхарчените десетки хиляди левове за консултанти и кантори, в крайна сметка поръчката бе написана за бавни, енергоемки, остарели и неудобни влакове. Финансовата схема също е абсурдна. Планирано е сервизът на новите влакове, които биха дошли най-рано през 2024 г.,  да се плаща с парите от субсидията, която БДЖ получава по договора за предоставяне на обществена услуга. Тук обаче проблемът е, че този контракт изтича и изобщо не се знае дали ще бъде даден отново на БДЖ или на друг пътнически превозвач.

И Сименс, и Шкода протестираха срещу дискриминационни условията на търга с официални писма до ръководството на БДЖ. Позицията на водещите световни производители обаче не бе взета под внимание от ръководството на железниците ни, все още водени от център-нападателя аматьор Владимир Владимиров.

Според специалисти от сектора сега е много вероятно обществената поръчка, която ще глътне 675 милиона лева от джоба на българските данъкоплатци, да бъде спряна и да започне работата по нея от нулата.

Препоръчани материали
vasil

Рейтинг : 1500

12.09 2018 в 13:49 2
+ 1
- 0
Железопътните гиганти Сименс и Шкода внесоха жалби в КЗК срещу БДЖ-Пътнически превози по условията на обществената поръчка за закупуване на 42 нови влака, провери OFFNews.
Съвсем вярно.
Какво общо с обществената поръчка има Владимир Владимиров, който е изпълнителен директор на друго дружество и не участва в процедурата по никакъв начин? Процедурата е обявена в АОП и никъде не фигурира негов подпис или името му. БДЖ-Пътнически превози ЕООД е самостоятелно дружество, което обявява поръчка и си има Управител, подписал се под нея и съответно носи отговорност.
Един подписва, друг на топа в устата!!!
Ако е така значи всички по веригата , вклщчително и министъра на транспорта трябва да носят отговорност.
kokoten

Рейтинг : 1246

12.09 2018 в 12:14 1
+ 1
- 0
...сменят министъра,а останалите мръсници-кога?.....такова чудо няма по света....ех,българи,българи,така е когато избирате мутри и некадърници,отделно от това е (С)ДС-арската напаст....която не плаща данъци и паразитира пак на нашия гръб....