През 1995 г. първият артикул, продаден някога по интернет, е поръчан онлайн от Amazon - книга. Началото на електронната търговия, каквато я познаваме днес, е поставено. Над 20 години по-късно секторът е реализирал над 2 трилиона щатски долара продажби по целия свят. А напредъкът на технологиите и не на последно място - кризата с COVID-19 - продължават да стимулират още повече растежа на сектора.
В тези условия мнозина се питат какво е бъдещето на онлайн бизнеса по света? Ето няколко тенденции, които се ускориха през 2020 година и несъмнено ще останат валидни и през новата 2021 година.
Растежът на онлайн продажбите е неудържим
Продажбите при електронна търговия нарастват непрекъснато и с основателна причина. Онлайн пазаруването е една от най-популярните дейности в интернет, особено на фона на пандемията. Очаква се продажбите да се увеличат от 1,3 трилиона през 2014 г. до 4,5 трилиона през 2021 година. Това е огромна цифра, която би означавала трикратен ръст за 7-годишен период.
Въпреки че онлайн пазаруването е една от най-популярните онлайн дейности, употребата варира в зависимост от региона. С нарастващата популярност на магазините за електронна търговия, все повече хора се насочват към онлайн пазаруването. Това увеличение може да се дължи на редица фактори.
Една от основните причини е може би нивото на комфорт, което се предоставя на онлайн купувачите. Освен това постепенно нараства и доверието, което онлайн купувачите имат, когато пазаруват в интернет, а и продавачите им предоставят подобрено изживяване на уебсайта.
В един момент хората се колебаеха да купуват неща онлайн, но това вече не е така. Уебсайтовете са направени по-удобни за клиентите. Доверието и коректността са стабилни. С целия осигурен комфорт няма изненада, че ръстът на онлайн продажбите става неудържим.
Бъдещето на електронната търговия след Covid-19
Безспорно едно от най-големите въздействия - ако не и най-голямо - върху тенденциите в електронната търговия през 2020 г. беше Covid-19. Тъй като правителствата по света затваряха магазини и налагаха карантини, за да ограничат социалните контакти с месеци наред в опит да се борят с коронавируса, все повече хора прибягнаха до онлайн пазаруване за закупуване на най-различни артикули.
Неслучайно собственикът на Amazon Джеф Безос отчете как богатството му нарасна с близо 24 милиарда долара благодарение на увеличеното търсене на продуктите и услугите на компанията му.
И експертите прогнозират, че въздействието на коронавируса ще бъде не само краткосрочен тласък на електронната търговия, но и такъв, който трябва да остане, дори и след затихването на пандемията. Това е така, защото хората се чувстват добре с комфорта и удобството, които пазаруването в интернет предлага. Да не говорим за предимствата на безконтактните плащания, които също ще доведат до трайна поведенческа промяна към цифровите покупки.
Възход на онлайн казината
Във време, в което много от нас са принудени да стоят вкъщи, без голям избор от забавления, онлайн казината са в своя възход. И преди много хора предпочитаха казината в интернет, вместо физическите обекти, защото по този начин си спестяваха много време, средства и най-различни неудобства. Сега обаче феновете на Mr Bit casino са още повече!
Това със сигурност е тенденция, която ще се запази и през новата година. Не само защото ще трябва да си постоим още известно време вкъщи, но и защото онлайн залозите изключително много улесняват човек и му помагат да прекара още по-качествено време в казиното.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Читателка
От утре започва изплащането на ''украинската помощ'' за земеделските производители
Sanata
Нито войната, нито ценностите могат да спрат шествието на т.нар. ''Безсмъртен полк'' във Варна
leomesi
Подигравки заляха мрежата заради новото паркиране по столичните ''Витоша'' и ''Патриарх Евтимий''
leomesi
Гордана Силяновска е първата жена президент на Северна Македония