В писмо до Христо Алексиев, служебен министър на транспорта, общинският съветник от ВМРО в София Карлос Контрера повдига въпроса за начина на провеждане на процедура по определяне на превозвачи за междуградски автобусни линии.
Контрера пита дали е нормално да се допуска до търга компания, която има задължения към държавата и доставчиците си и според твърдения е във фактически фалит, пък била тя и свързана с общински съветник от ГЕРБ в Дупница, както и косвено със сина на бивш депутат от ДПС. Вторият спечелил е Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи, и свързани със Зеки Байрям и Фуат Гювен фирми, които според масмедиите са част от кръга на фирмите на ДПС.
Това не е ли поредният добре приготвен търг от #КОЙ и неговите бизнес партньори и не е ли време държавата в лицето на министерството да прекрати тази порочна практика, пита още Карлос Контрера.
„Даването" на всички междуградски линии на две основни фирми неминуемо ще доведе до смъртта на по-малките превозвачи и ликвидирането на предприятия, които дават работа и доходи на много семейства, категоричен е Карлос Контрера.
Пълен текст на писмото:
Уважаеми г-н министър,
Обръщам се към Вас във връзка с проведена процедура по определяне на превозвачи за междуградски автобусни линии. С недоумение и в същото време с огромно притеснение аз и моите колеги, общински съветници от ВМРО – Българско национално движение в Столичния общински съвет, наблюдаваме случващото се в пътническия междуградски транспорт. Обстановката там ни кара да си задаваме много въпроси, на които сме задължени да търсим отговори. Съзнаваме, че Вие сте от скоро на горещия стол на министър и една голяма част от тези въпроси се коренят в предишни управления на държавата, но случващото се е притеснително и затова се надяваме на голяма част от въпросите да получим отговор.
Опасявахме се, че ще видим поредната държавна поръчка, която е с предизвестен край и за съжаление това се оказа истина. Реализираха се отново прийомите на администрацията за прозиращи пликове и липсващи документи. „Даването" на всички междуградски линии на две основни фирми неминуемо ще доведе до смъртта на по-малките превозвачи и ликвидирането на предприятия, които дават работа и доходи на много семейства. Тук, разбира се, идват въпросите.
Нормално ли е да се допуска до търга една компания, която има задължения към държавата и доставчиците си и според твърдения е във фактически фалит, пък била тя и свързана с общински съветник от ГЕРБ в град Дупница, както и косвено със сина на един бивш депутат от ДПС?
Нормално ли е втората фирма или консорциум от фирми, собственост на Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи, но в същото време свързани със Зеки Байрям и Фуат Гювен, които според масмедиите са част от кръга на фирмите на ДПС, да печели останалата част от линиите? Това не е ли поредният добре приготвен търг от #КОЙ и неговите бизнес партньори? Не е ли време държавата в лицето на министерството да прекрати тази порочна практика?
Наясно сте, че сред превозвачите е налице сериозно недоволство от резултатите от тази процедура. В тази връзка не считате ли, че е редно въпросната процедура да бъде обстойно анализирана и да се дадат публично отговори как два транспортни превозвача концентрират такъв значителен обем от дейности?
Редно е, като имаме предвид и прокламираното от министър-председателя Герджиков, да се разнищи тази процедура. Нашето общество и професионалната гилдия очакват отговори. Те са нужни, защото практиката да се концентрират дейности в един кръг от търговски дружества е порочна. Отделно от това считаме, че социалните ефекти от подобни практики са крайно негативни – влошаване на качеството на услугите, загуба на работни места и доходи.
Уважаеми г-н министър,
Чрез настоящото писмо настояваме за отговори. Но не отговори до нас, а за публичен дебат по темата, за да бъде наясно транспортният бранш в областта на автобусните превози ще има ли най-накрая равнопоставеност и смисъл да се работи в нашата държава.
Въпросите са сериозни, а отговорите тежки. Очакваме Вашата реакция!
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
IvoIvo
Симеоновският лифт спря завинаги, няма части за него
craghack
След решението на съда за Патриарха: Васил Терзиев да не се държи като ''Ергенът'', призова Георги Георгиев
user4eto
След решението на съда за Патриарха: Васил Терзиев да не се държи като ''Ергенът'', призова Георги Георгиев
borisboris
Възможно е и двамата шофьори да са виновни за катастрофата с Кирил Петков (обновена)
случайно прочетох
Lidl e любимата търговска верига на българите