В края на юни Българо-китайската камара за индустриално развитие посети Китай и подписа договори за износ на вино и козметични продукти с розово масло.
Сред подписаните документи беше и 3-годишно рамково споразумение за сътрудничество в областта на търговията, международните инвестиции и технологии с Асоциацията на жените предприемачи в град Нинбо.
За сътрудничеството между България и Китай и за възможността за износ на български продукти в Нинбо поговорихме с Ян Сяодуо - председател на Федерацията на жените в Нинбо, член на която е и Асоциацията на жените предприемачи.
Вие сте председател на Федерацията на жените в град Нинбо, една много влиятелна организация. Моля, разкажете ни повече за себе си и за Вашата организация.
Нинбо е развит крайбрежен китайски град, икономиката е сравнително развита, жените предприемачи се развиват бързо и активно. Асоциацията на жените предприемачи в Нинбо е основана през 1988 г. от изключителни жени от различни професионални области като социална организация с нестопанска цел. Главен управленски орган е Федерацията на жените на град Нинбо, като Асоциацията е неин член. Обхватът на дейност на Асоциацията включва обмен на информация, висококачествено обучение, технически консултации, организиране на делови преговори, работа в мрежа на жените предприемачи и др. Понастоящем в Нинбо има над 40 000 жени, собственички на бизнес, които се развиват в над 40 области на бизнеса. Асоциацията на жените предприемачи на град Нинбо наброява над 200 души, а клубовете в нея са 15.
Кои са най-големите предимства на Нинбо и провинция Джъдзян, които привличат инвестиции, и пред какви предизвикателства сте изправени?
Целта на Асоциацията на жените предприемачи на град Нинбо е „да е в услуга на нуждите на своите членове и да помага на развитието на бизнеса”. Понастоящем най-голямото предизвикателство, пред което е изправена Асоциацията, е как по-добре да развие ролята на всеки свой член, да активизира вътрешните ресурси на Асоциацията, да развие „асоциативна икономика”, „икономика на споделянето” и така да поведе компаниите членки в челните редици на реформата, и да насърчи предприятията да постигнат по-добро развитие. Или чрез външни контакти (като сътрудничество с България например) да успее да отвори нов прозорец за развитие на своите членове и на Асоциацията като цяло.
Китай е основният партньор на България в Азия. Приоритет на българското правителство е да развие двустранните отношения във всички сектори. Според Вас могат ли бизнесите в Нинбо и България да работят заедно и какво би било бъдещето на това сътрудничество?
Аз съм оптимист относно по-тясното сътрудничество, по-добрата комуникация и по-добрите перспективи за развитие между жените предприемачи на Нинбо и българските предприемачи. Само през юни месец в Китай по време на Инвестиционното и търговско изложение на страните от Централна и Източна Европа Асоциацията на жените предприемачи на град Нинбо и Българо-китайската камара за индустриално развитие проведоха разговори за двустранна търговия и икономическо сътрудничество, двете организации и членуващите в тях бизнеси подписаха 6 споразумения за стратегическо сътрудничество и проекти за търговско сътрудничество в областта на туризма, виното, розовото масло, крепежни елементи и друго търговско и инвестиционно сътрудничество. Двете организации подписаха и споразумение, установяващо приятелско асоцииране и стартиране на дългосрочно стратегическо сътрудничество. Очаквам с нетърпение специалното пътуване на жени предприемачи от Нинбо до България за извършване на бизнес проучване, което чрез по-цялостно и широко разбиране да изгради платформа за обмен и сътрудничество с български предприемачи.
Какво знаят китайците за България? Кои са най-популярните български продукти в Нинбо?
Нинбо е много отворен град, изградена е зона за свободна търговия Нинбо и Ningbo Meishan Bonded Port Area. Създаването на тези преференциални зони, както и установяването на трансгранична доставка на електроенергия, улесни изключително влизането на висококачествени чуждестранни продукти в Нинбо. По този начин и българските продукти могат да навлязат на пазара в Нинбо и в цял Китай и да получат одобрението на потребителите. Българското розово масло, розови напитки, червеното вино, например, определено имат пазар. Понастоящем Асоциацията на жените предприемачи в Нинбо вече е изградила Български павилион, в който специално са изложени български традиционни продукти и се продават серия бързооборотни български продукти. Наистина добрите продукти ще бъдат оценени от повече потребители. С увеличаване на контакта и разбирането за България все повече потребители в Нинбо и в Китай ще оценят и харесат българските продукти.
Китайската стратегия "Морският път на коприната и Икономическият път на коприната" е много популярна в Европа. България е една от страните по Пътя на коприната. Могат ли български компании и предприемачи да станат част от стратегията и какви биха били ползите за двете страни?
Още от древността Нинбо е известен пристанищен град, получил е известност заради морето, развива се заради морето, едновременно е едно от отправните пристанища по Пътя на коприната и стратегически важен град в Икономическият пояс на коприната. В момента общинското управление на Нинбо изгражда модерен международен пристанищен град, чрез развиването на пристанището и преимуществата на града, с още повече динамика, с бързи стъпки и реални мерки се полагат усилия градът да се превърне в пристанище с международно влияние и в център на производствените иновации, търговско-икономическото сътрудничество и логистичното обслужване. Следвайки цялостната реформа на Нинбо, вярвам, че бизнесът в Нинбо, особено бизнесите на жените предприемачи и българският бизнес, ще намерят възможности за развитие и ще осъществят стратегическо сътрудничество.
Знаем, че подкрепихте подписването на търговски договор за износ на български червени вина в Нинбо. Известни ли са българските вина на китайския пазар? Смятате ли, че традицията в лозарството и производството на вино могат да бъдат използвани за представяне на България в Китай? Кога българските вина могат да бъдат на пазара в Нинбо?
С успешното промотиране на приятелските отношения между Нинбо и България българският туристически ресурс и природни дадености също ще бъдат популяризирани. Красивата Страна на розите – България ще се превърне в желана туристическа дестинация за жителите на Нинбо. С общите усилия на двете страни все повече жители на Нинбо ще изберат България като туристическа дестинация и място за инвестиции. Същото се отнася и за българското червено вино – чрез задълбочаване на познанията на потребителите за продукта и чрез популяризирането му в Българския павилион той постепенно ще се превърне в една от харесваните от китайците напитки и ще има добра пазарна перспектива в Китай.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11480
5
21.09 2016 в 22:29
Компоти и кисели краставички.
За сладко-кисел сос.
Чесъна ще го реекспортираме.
17898
4
21.09 2016 в 14:17
Приказката обикновено свършва след разходката на служещи до съответната страна, създаване на работни групи и подписване на рамкови споразумения за пълнене на папките.
Комадировката отчетена, рапорт даден, рапорт приет.
Последни коментари
4I4ATA
Исторически парк или държава в държавата, на която самата държава не обръща внимание
alfakentavur
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
Бешката
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
Mateevk
Гнусно! Училище връзва пионерски връзки на деца. Депутат от ГЕРБ гледа от първия ред (видео)
alcom4
Русия започна масирано настъпление в Харковска област