Старите жп линии в София да станат велотрасета или да се озеленят, да се осигурят пешеходни връзки между центъра и планината Витоша, а покрай Перловската река да се оформи място за отдих с пейки и алея за велосипеди.
Това са част от мерките, които предлага в доклада си датският урбанист Ян Геел и екипа му. Преди месеци по покана на столичния кмет Йорданка Фандъкова и на главния архитект Здравко Здравков Геел прие да направи анализ на публичните пространства в центъра на столицата.
Според експертите е добре да се обмисли денонощен градски транспорт и изграждане на подземни паркинги с публично-частни партньорства.
За да се превърне София в град на хората, а не на автомобилите, специалистите препоръчват да се свият лентите по булевардите за сметка на велотрасета и зелени ивици. Особено по бул. "Тодор Алесандров", който пуска над 22 000 коли всеки ден да минават транзит през центъра.
Геел и екипът му смятат още, че броят на подлезите и надлезите трябва да се намали и да се осигурят повече възможности хората да пресичат на нивото на улицата.
И още: Премахнете колчетата от тротоарите и увеличете глобите за паркирани върху тях коли.
Урбанистът обръща внимание и на факта, че дърветата по тротоарите нямат достатъчно място за коренната си система и рушат плочките, като затрудняват пешеходците.
Според Ян Геел в един град на хората светофарите трябва да светят зелено по-дълго време за пешеходците и по-кратко за колите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10571
11
09.10 2017 в 09:47
23293
10
06.10 2017 в 19:52
11905
9
06.10 2017 в 14:34
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
8000
7
05.10 2017 в 19:09
14469
6
05.10 2017 в 13:06
Например:изграждане на подземни паркинги с публично-частни партньорства.
Против съм задръстването на движението със зелени светофари и прочее глупости.
Бул.Т.Александов свършва в жълтите павета и който го е проектирал е направил голяма злина на града.Подобни пътно трасета не трябва да са радиални и да събират колите в центъра.
В центъра, според мен, е добре да има градски транспорт, таксита, вело алеи и тротоари.Околовръстното да се разшири и ако човек живее в западните квартали, а работи в източните, да може с кола да стига за 20 мин., а не да се вре в центъра.
5784
5
05.10 2017 в 11:18
8604
4
05.10 2017 в 10:45
8713
3
05.10 2017 в 10:21
6947
2
05.10 2017 в 10:07
Последни коментари
4I4ATA
Исторически парк или държава в държавата, на която самата държава не обръща внимание
alfakentavur
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
Бешката
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
Mateevk
Гнусно! Училище връзва пионерски връзки на деца. Депутат от ГЕРБ гледа от първия ред (видео)
alcom4
Русия започна масирано настъпление в Харковска област