Лазар Лазаров отива на съд за причиняване на смърт по непредпазливост

OFFNews | 13 декември 2018 в 10:13 | 5861 |0
На 05.02.2017 г. около 12.00 часа, в лявата транспортна тръба на тунел „Ечемишка“, намиращ се в района на 40- ти и 41 –ви километър на автомагистрала „Хемус“, е навлязъл лек автомобил м. „Ауди“, управляван от св. Н. Николов, а на предна дясна седалка се е
На 05.02.2017 г. около 12.00 часа, в лявата транспортна тръба на тунел „Ечемишка“, намиращ се в района на 40- ти и 41 –ви километър на автомагистрала „Хемус“, е навлязъл лек автомобил м. „Ауди“, управляван от св. Н. Николов, а на предна дясна седалка се е

Бившият шеф на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров отива на съд заради катастрофата в тунел "Ечемишка", при която загина една жена. Обвиняем е и настоящият шеф на агенцията Дончо Атанасов, става ясно от съобщение на прокуратурата.

Инцидентът стана на 5 февруари 2017 г., след като осветително тяло падна върху автомобил, което причини смъртта на шофьора Елена Михайлова, минавала по това време през съоръжението. 

Лазаров вече е подсъдим за умишлена безстопанственост в особено големи размери, с което е нанесъл щети в размер над 41 млн. лв. при строителните работи по лот 1 на магистрала „Марица“.

Новите обвинения срещу Лазаров и други петима служители на АПИ са за причиняване на смърт по непредпазливост. 

Според установената от прокуратурата фактическа обстановка инцидентът е станал при движение на автомобила на загиналата със скорост около 50 км/час, която е максимално допустима. В този период от време в тази транспортна тръба е организирано временно двупосочно движение, тъй като дясната транспортна тръба на тунела е била в ремонт.

Когато "Ауди"-то стигнало 395 – 396 м. от началото на тунела в посока Ботевград – София, настъпва разрушаване на дясната надлъжна метална конструкция, върху която са окачени осветителните тела в тунела. То започва с разрушаване на връзката между две съседни надлъжни греди. Надлъжната „П“-образна греда, разположена непосредствено зад разрушената връзка, заедно с монтираните върху нея осветителни тела, падат върху пътната настилка. Последвало е частично разрушаване на двете съседно разположени връзки, при което две „П“- образни греди, заедно с монтираните върху тях осветителни тела, увлечени от първата греда, също са паднали.

Една от гредите е попаднала върху покрива на автомобила. Поради напречно транслационно преместване, в посока обратна на посоката на движение на автомобила, гредата е пробила дясната част на панорамното стъкло, проникнала е в автомобила и се е забила в тялото на Михайлова. Жената не е имала каквато и да е възможност да избегне произшествието – установено е, че опасната зона на автомобила в конкретния случай е била в размер на 36-37 м., а когато разрушаването е започнало, той се е намирал на 13 м. от мястото на удара с падналата греда. От този удар пострадалата е получила съчетана тежка гръдна и коремна травма, с тежки увреждания на черния дроб, несъвместими с живота и остра кръвозагуба, довели до травматичен шок. Смъртта е настъпила в кратък времеви интервал след инцидента и предвид тежестта на уврежданията е била неизбежна.

В хода на разследването на Окръжна прокуратура – София е установено, че стоманената конструкция за окачване на осветителните тела е монтирана през 1984 г. и е пусната в експлоатация в началото на 1985 г. В периода от пускането в експлоатация, до инцидента през 2017 г. са били извършвани редица огледи – през 1999 г., през 2004 г., през 2008 г., през 2012 г., през 2015 г. и през 2016 г. При всички огледи, експертите са давали препоръки за подновяване на антикорозионната защита, но това нито веднъж не е било изпълнено.

Техническата експертиза е посочила, че от 1996 г. стоманената конструкция на съоръжението е повредена и следва да се поднови, тъй като е подложена на активна корозия в изключително неблагоприятна среда - постоянна влага, вредни газове, прах и др. От направения оглед на стоманената конструкция е установено, че корозията на елементите е неравномерна с характерните признаци на язвена /петниста/ корозия, т.е. проникване на голяма дълбочина в тесни зони, над 50%.

При извършеното изследване е установено, че след 2010 г. стоманената конструкция на съоръжението е станала потенциално опасна за експлоатация, а от 2015 г. конструкцията се е намирала в аварийно състояние.

Страница на статията : 0102
Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !