Ангелкова иска повече пари за реклама на туризма ни, международната конкуренция била голяма

OFFNews | 22 юли 2019 в 19:58 | 4997 |8
Национален съвет по туризма
Национален съвет по туризма

Министърът на туризма Николина Ангелкова вече мисли за годишната програма за националната туристическа реклама за 2020 г. и иска повече средства за реклама.

„Отчитайки случващото се в сектора и голямата международна конкуренция, за следващата година се надяваме на повече средства за реклама на българския туризъм. Така ще отговорим на предизвикателствата и ще утвърдим България като предпочитана туристическа дестинация. В момента се провеждат срещи по отделните пазари в топ 10 за входящ туризъм, работим индивидуално на всеки от пазарите, за да оценим конкретните специфики“, заяви тя пред участниците в заседанието на Националния съвет по туризма днес в курорта Златни пясъци.

Рекламата за тази година е 11 млн. лв. в бюджета на министерството, а за следващата година там се надяват на повече пари, в момента се уточнявали детайлите. В момента се работело не само по отношение на изискванията на целевите пазари в топ 10, но и на перспективните - САЩ, Китай, Япония, Индия, Южна Корея, Близък изток, които изисквали по-специфични действия.

Запитана как влияят текстовете в публичното пространство срещу българския туризъм, министърката призна, че я е яд. „Яд ме е на такава кампания, не сме крили, че този сезон ще е труден след 3 г. непрекъснат ръст, не сме крили, че има проблеми в сектора и инцидентни нарушения, но те не трябва да развалят имиджа на българския туризъм. Всеки проблем решаваме в режим на диалог, така че да създадем устойчивост на сектора“, посочи тя.

Според данните от бизнеса имало достатъчно туристи в курортите и по цялото море. „Работим с общи усилия, за да направим продукта ни устойчив и предпочитан. Проблеми, които са замитани 20-30 години, сега решаваме заедно“, допълни Ангелкова. Освен неизменните благодарности към премиера и финансовия министър за подкрепата, тя благодари и на бизнеса, и на местните власти за „постигнатото през последните години и за усилията то да се задържи въпреки прогнозите за спад от важни туристически пазари като Русия и Германия“. Поради това предвидените дейности, в т.ч. и за националната туристическа реклама, имали за цел притока на туристи през летните сезони на 2020 и 2021 г.

Тя обясни, че програмата за реклама включва разнообразни канали: извън туристическите изложения, онлайн-рекламата, която заема ключово място, ще се предложат и конкретни стъпки за подкрепа на организирания туризъм с допълнителни средства за промотиране. „Механизмът, който се подготвя в момента, е базиран върху броя туристи в регистрираните места за настаняване. Това реално ще подпомогне сектора именно чрез допълнителна реклама. Подкрепата ще се осъществява като начало през месеците юни и септември, към които засега има все още по-малък интерес“, обясни Ангелкова.

Тя допълни, че с вицепремиера Екатерина Захариева коментирали възможността за издаване на многократни визи за туристи от Русия и Турция, защото „това безспорно ще насърчи туристопотока от тези държави към България“. Обсъждало се колко дълги могат да бъдат визите и дали ще са многократни.

„2019 г. е преломна за туристическия сектор. Спадът на туристи по някои пазари след историческия рекорд от миналата година не е повод за отчаяние“, посочи зам.-председателят на УС на Националния борд по туризъм Мартин Захариев. Според него негативната кампания, която върви в социалните мрежи и някои медии, играе лоша роля.

Препоръчани материали
mskwebit

Рейтинг : 1000

23.07 2019 в 11:50 8
+ 1
- 0
Турция, няколко месеца преди началото на летния сезон направиха много силно заявление. Официально обявиха че са готови да приемат туристи от Русия по вътрешните им паспорти.
Това стана тема номер едно по всички водещи медии в Русия. В Турция явно знаят как се започват успешни рекламни кампании. Но освен реклама, имат и какво да предложат на туристите.
Цената на пакетните предложения и качеството на услугите им са по-добри от българските.

В България туризма изглеждат странно, дори сънародниците ни предпочитат отдиха в Гърция и Турция.
В същото време искаме да привличаме туристи от другите страни. Има проекти които имат за цел да
създават добър имидж на страната ни в руско говорящите страни, като този "https://nashabolgaria.ru", но това е като капка в морето.
Без силна национална стратегия туризма няма да има развитие, не сме конкуретно способни.
Toni2019

Рейтинг : 805

22.07 2019 в 22:24 7
+ 6
- 0
Явно не се получи с пращане на картички за 1 милион.

Ама нека харчи народът плаща въпреки, че няма полза за него.
456

Рейтинг : 1622

22.07 2019 в 22:16 6
+ 10
- 0
Тия мутролиери само пари искат държавата да им рекламира ф9калния бизнес. А данъци почти никакви не внасят. Ми то така всеки може да иска пари от бюджета за реклама на бизнеса си, що не дават? Има много по-полезни и печеливши за държавата дейности от псевдотуризма по л@йноморието.
rrr11

Рейтинг : -375

22.07 2019 в 21:07 5
+ 8
- 0
Има нужда от друг министър а не от повече пари за реклама, и сега им се отпуска достатъчно, но се харчат за друго. А този червен боклук в ляво от коня гледам пак се е уредил на синекурна длъжност.
рамбо

Рейтинг : 10038

22.07 2019 в 20:31 4
+ 15
- 0
Мръсотия, скъпотия и простотия...Това е положението и не може с рекламки да излъжеш хората вече
zuljin

Рейтинг : 2084

22.07 2019 в 20:22 3
+ 24
- 0
"Според него негативната кампания, която върви в социалните мрежи и някои медии, играе лоша роля."

Хората им навират в очите проблемите в туризма, а тия глупаци вместо да си вземат поука го определят като "негативна кампания". Хахахахаха МАЛОУМНИЦИ, Гърция и Турция ли плащат за тази кампания, а?
мнение от IP

Рейтинг : 5645

22.07 2019 в 20:19 2
+ 8
- 0
Що не вземат да забранят в социалните мрежи да се публикуват касови бележки, видео с хотелиери, цени на чадъри, снимки на бетон на плажа, оплаквания от чревни инфекции и т.н. Утре пък може да ни обвинят, че не си пазим личните данни...и ето сега на НАП му пада имиджа.
zuljin

Рейтинг : 2084

22.07 2019 в 20:14 1
+ 15
- 0
Толкова е тъпа горката, че дори не осъзнава откъде идва проблема с родния туризъм.