Закъсалите финансово Български държавни железници вдигат заплатите на голяма част от експлоатационния персонал, научи OFFNews от източници от жп компанията.
Любопитното в случая е, че предложението за новите по-високите възнаграждения не идва от синдикалните организации, а от ръководството на холдинга.
Причината е, че в момента основното възнаграждение на машинистите - най-отговорната работа в БДЖ, е 697 лева. Върху тях се начисляват часове за извънреден труд, бонуси за храна и други, но пак доходът им обикновено не надхвърля 1000 лева. Частните жп компании у нас обаче са доста по-щедри. Те привличат машинисти срещу около 1500 лева, което силно ограничава възможностите на БДЖ да задържи добрите специалисти.
Именно за машинистите предложението на ръководството на жп превозвача е за най-голямо увеличение. Основното им възнаграждение трябва да стане 800 лева и то със задна дата - от 1 септември 2016 г.
От същата дата се очаква да бъдат актуализирани заплатите на общо 26 различни експлоатационни длъжности в железопътния превозвач. Между 50 и 100 лева се предлага да бъдат увеличени заплатите на началник влакове, кондуктори, стрелочници, маневристи, помощник-машинисти и други.
Споразумението за новите възнаграждения в БДЖ се очаква да бъде подписано следващия вторник. 20 септември е Денят на локомотивния машинист.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12090
1
17.09 2016 в 12:27
Последни коментари
демотиватор
Смърт след домашно насилие предизвика законодателни промени в Казахстан
Far Rider
Русия напредва все повече. Какво става в Украйна?
alcom4
Блинкен: Дори СССР не произвеждаше толкова бързо оръжия, колкото Русия в момента
4I4ATA
Подигравки заляха мрежата заради новото паркиране по столичните ''Витоша'' и ''Патриарх Евтимий''
alcom4
Израел ликвидира лидер от ''Ислямски джихад'', организирал нападение в кибуца Суфа на 7 октомври