Атанас Райков описва себе си като непоправим оптимист, че технологията може да промени света към добро. През последните 10 години работи във "Виваком". Той е и един от главните "виновници" за разрастването и комерсиализирането на компанията след сливането на БТК и "Вивател".
Райков има диплома от Софийския университет в София, както и от НБУ. Има интерес към политическите и икономическите науки.
В новата си роля на генерален мениджър във Viber Атнас ще има нелеката задача да подобри още повече едно от най-ползваните чат приложения в света.
Г-н Райков, за колко потребителите в Източна и Централна Европа ще се "грижите"?
Регионът, който поемам обхваща тринадесет страни и 27 милиона потребители.
Какви са данните за ползването на Viber в България? Пиковете на свалянето на приложението, активни потребители?
България е една от водещите страни за Viber в Централна и Източна Европа, както от гледна точка на брой потребители, така и от гледна точка на скорост на нарастване на базата ни от потребители. Освен за безплатните разговори, с които сме най-известни, в България потребителите използват Viber като основен заместител на стандартните ни услуги за изпращане на съобщения и снимки. На голяма популярност се радват и нашите стикери, които в глобален мащаб се изпращат над 52 милиона пъти на ден. В България над 40% от потребителите ни на дневна база обогатяват своята комуникация със стикери. Нашите клиенти в България са млади, динамични, винаги свързани с интернет и с леко преобладаване на дамската аудитория.
В какво ще се изразява вашата работа като директор на Viber за тази част на Европа?
Целта на мен и новосъздадения офис е да изберем най-подходящите партньори в региона и да създадем първокласни съвместни предложения, които използват достъпа до голямо количество клиенти, силния бранд и технологичните възможностите на Viber. Ние считаме, че има много голям потенциал за работа с партньори, които имат силни социални елементи в техните платформи и верни групи от ползватели. Нашите врати са отворени за партньори от различен мащаб, стига идеите и желанието им за иновации да бъдат със същата степен на амбиция като нашите.
С какви пособи и начини Viber и по-специално вие ще се борите с конкуренцията на хегемона в чатовете Фейсбук?
Viber е компания, които винаги се е мотивирала от силната конкуренция и това ни е помагало да бъдем успешни до сега и считаме, че това ще продължи да бъде така. Ние отделяме специално внимание на няколко аспекта, които считаме, че ни отличават от нашите конкуренти – сигурността на комуникацията, експресивността преплетена в нашите функции и позитивния бранд. Сигурността е много важна за нас и ние се грижим за това нашите клиенти да са напълно спокойни като ползват Viber, ние не пазим тяхната информация и съобщения на нашите сървъри, като те преминават в повечето случаи само за няколко секунди и са защитени с високо ниво на криптиране. Експресивността на комуникацията се подсилва от нашите колекции от стикери, които са най-богатите сред предложенията на пазара и всеки може да ги използва, за да предаде своите емоции по атрактивен и по-ефективен начин, което винаги е била нашата цел. Нашият бранд и верността на нашите потребители са актив, който ние ценим най-високо и полагаме всички усилия нашият продукт да бъде с най-високо качество.
Как обикновеният потребител ще усети, че Viber стъпил на местна почва?
Това, което потребители в България и в региона ще усетят е, че Viber ще стане “най-българското” приложение за комуникация. Ние ще предложим все повече удобства, функции, съдържание и възможности, които са специално насочени към местните потребители. Едва начален пример за това са първите Public Chats, които ние стартирахме тази седмица, които покриват местни сайтове и блогове като AzCheta.com, Sportal.bg, Gong.bg, Woman.bg и други. Ще има нови предложения в областта на телеком предложенията, мобилните игри, на социалните мрежи и стикерите, които ще бъдат с местни партньори с много местен фокус. Всичко това ще доведе до все повече възможности за взаимодействие чрез Viber с любимите хора, известни личности или източници на информация.
Как ще използвате опита и уменията си от Виваком и StartUp Academy във Viber?
За почти десетте години, които прекарах във VIVCOM аз бях част от екип, които създаде мобилен бизнес от нулата и го разви до водещи позиции в най-важните сегменти на пазара. Ние преминахме през много етапи и предизвикателство с моите бивши колеги и отдадеността ни, фокусът върху нуждите на клиентите и чувството, че промяната трябва да се случва сега, а не после изигра ключова роля. Смятам да използвам тези научени уроци по най-добрия начин. Освен това моите познания в мобилните комуникации – от начина, по който оперират самите мрежи, смартфон устройствата до мобилните приложения и начина им на използване от страна на клиентите - ще ми помогнат да изградим предложения, които са възможно най-ефективни и отчитат сложността на екосистемата, в която работи нашата услуга. Ангажимента ми със Start-up oбществото в България ще продължава да се засилва, тъй като ние сме постоянно в търсене на интересни партньори, с които да стартираме нови предложения на пазара и много ще се радвам това да става с все повече български компании.
Viber е наличен за всички масово използвани операционни системи, дори се различва коренно от своите конкуренти с PC версията си, като вече започва да заема дял и от Skype потребителите. Каква е следващата голяма стъпка за разрастване?
Както вече споменах, ние добавяме нови функции възможности към нашата платформа постоянно. В същото време обаче в следващите месеци ще разширим значително нашите предложения насочени към бизнес клиенти и дигиталните платформи, които ще могат да използват социалния елемент на нашата платформа и нейния огромен обхват в региона за засилване на леснотата и интерактивността на техните услуги. Viber винаги е бил услуга, чиято цел е предоставя сигурен, надежден и безплатен начин на нашите потребители да взаимодействат с позитивните истории около тях – нашата цел ще бъде да разширим тези възможности още повече и ще имаме много интересни предложения.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
28.08 2015 в 01:56
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.08 2015 в 19:40
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.08 2015 в 13:09
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.08 2015 в 11:59
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.08 2015 в 11:36
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.08 2015 в 11:12
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.08 2015 в 09:37
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.08 2015 в 09:36
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.08 2015 в 09:31
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.08 2015 в 09:25
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
мнение от IP
Граждански организации против западни дипломати да се срещат с Пеевски
мнение от IP
Недопустимо е магистър да взима колкото хигиенист, каза председателят на Съвета на ректорите
kokoto
Проверяват 40 души за строителни измами във Варна, четирима са задържани
мнение от IP
Доказано ли е, че Земята е кръгла: как се съсипва една обществена телевизия
РоКа1002
Доказано ли е, че Земята е кръгла: как се съсипва една обществена телевизия